اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرعین:

حضور گردشگران از 33 کشور جهان در سرعین / اطلاع‌رسانی سریع‌ و صادقانه فارس قابل تقدیر است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سرعین گفت: خبرگزاری فارس در یک دهه فعالیت خود با تلاشی وصف‌ناپذیر فراتر از سن خود نمود پیدا کرده و از سایر رسانه‌ها جلو افتاده است.

حضور گردشگران از 33 کشور جهان در سرعین / اطلاع‌رسانی سریع‌ و صادقانه فارس قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر صبح امروز در نشست با مدیرکل امور استان‌های خبرگزاری فارس در دفتر فرمانداری سرعین اظهار داشت: این خبرگزاری در فضای ارزشی و معنوی زمینه‌ای را فراهم کرده است تا دوستداران نظام، انقلاب و ارزش‌‌ها در چنین فضایی تنفس کنند و با گردهم آمدن خبرنگارانی حزب‌اللهی و شایسته در این مجموعه شاهد یک حرکت بی‌نظیر در عرصه اطلاع‌رسانی به موقع، شفاف و صادقانه هستیم.

وی برجستگی‌ این خبرگزاری‌ را حرکت در مسیر ارزش‌ها و اصول انقلاب و تلاش در تحکیم بنیان‌های نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: هر چند خبرگزاری فارس رسانه‌ای جوان به شمار می‌رود اما با وجود جوانی و تجربه کمتر توانسته است تاثیر‌گذارترین رسانه در افکار عمومی داخلی و خارجی باشد و همه مجذوب اطلاع‌رسانی به موقع، صادقانه و اعتمادآفرین این رسانه هستند که حداقل چند گام فراتر از سایر رسانه‌ها تلاش ثمر‌بخشی را در امر خبررسانی و اطلاع‌رسانی انجام می‌دهد.

فرماندار سرعین یادآور شد: بنده به صورت روزانه در دو نوبت صبح و عصر از طریق خبرگزاری فارس خبرهای ملی و استانی را رصد می‌کنم و آنچه در این مدت دستگیرمان شده است اینکه مجموعه پر‌نشاطی در استان فعالیت دارند که شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا از حقانیت جمهوری اسلامی ایران و تلاش صادقانه نظام و دولت به بهترین نحو اطلاع‌رسانی کرده و اخبار را منعکس کنند.

سرعین جزو شش شهر برتر کشور در حوزه گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر در بخش دیگری از سخنان خود به موقعیت استثنایی استان اردبیل در حوزه کشاورزی و تولید محصولات متنوع و صاحب عناوین در سطح کشور نظیر سیب‌زمینی،‌ گندم و چغندر قند اشاره کرد و گفت: در کنار این ظرفیت قابلیت گردشگری این استان و سرعین شاخصه‌ای ممتاز دارد که با توجه و برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلند مدت می‌توان اهدافی را محقق کرد.

این مسئول با بیان اینکه سرعین جزو شش شهر برتر کشور در حوزه گردشگری است، تاکید کرد: تمام اعجاز الهی را می‌توان در این منطقه از نظر طبیعی مشاهده کرد به طوری که در 400 هکتار مساحت این شهرستان 11 آبگرم با دبی مختلف و دما و خاصیت متفاوت واقع شده است.

فرماندار سرعین با اعلام اینکه سرعین هنوز به جایگاه ملی و بین‌المللی خود دست نیافته است، بیان داشت: این شهر نگین شمال غرب و منبع عظیم در‌آمد از محل صنعت گردشگری کشور است که توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن در خاورمیانه نیز بی‌نظیر است.

دبیر افزود: آنچه به این شهرستان غنای مضاعف بخشیده است آب و هوای مناسب و طبیعت بکر و بی‌نظیر است که برای تولید ثروت و تامین رفاه عمومی می‌توان از محل در‌آمدهای گردشگری برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی را انجام داد.

هدف‌گذاری برای پذیرایی از یک میلیون گردشگر خارجی تا هشت سال آینده

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال در هشت ماه اول حدود 9 میلیون مسافر وارد سرعین شده‌اند، تصریح کرد: ما در یک هدف‌گذاری چهار پنج ساله تلاش می‌کنیم تا این ظرفیت را به 12 میلیون نفر افزایش دهیم که در این زمینه امیدواریم به هدف‌گذاری‌هایمان با تامین زیر‌ساخت‌های مورد نیاز دست پیدا کنیم.

فرماندار سرعین ادامه داد:‌ البته در این برنامه‌ریزی تا هفت هشت سال دیگر ورود یک میلیون گردشگر خارجی را نیز در اولویت قرار دادیم که برای رسیدن به این هدف‌گذاری باید چندین هتل چهار ستاره احداث شود در حالی که هم‌اکنون تنها یک هتل بین‌المللی چهار ستاره در این شهر آن هم با ظرفیت 220 نفر فعالیت می‌کند.

دبیر با اعلام اینکه امسال از 32 کشور جهان در سرعین میهمان و گردشگر خارجی داشتیم، گفت: با توجه به قرابت فرهنگی و مشترکات مذهبی و ارزشی با کشورهای حوزه خلیج فارس و حوزه قفقاز در صدد هستیم بیشتر میهمانان و گردشگران خارجی را از این مناطق جذب کنیم که باید در این باب هم در بازار‌داری و هم بازاریابی و بازارسازی تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد تا بتوانیم مطابق با سلیقه مشتری هدف‌گذاری‌هایمان را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با ارائه یک آمار جالب از پذیرش چندین برابری ظرفیت سرعین در خصوص گردشگران داخلی و خارجی اذعان داشت: در حالی که سرعین 5 هزار نفر جمعیت دارد بیش از یک هزار و 500 برابر ظرفیت جمعیت شهری در سرعین سالانه میهمان پذیرش می‌کنیم که یک رکورد بی‌سابقه در دنیا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/62001/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول