اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

خبرگزاری فارس دارای اهداف الهی و آرمانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: فارس از جمله خبرگزاری‌هایی است که دارای اهداف آرمانی و الهی بوده و توقعی نیز که از آن وجود دارد همین است.

خبرگزاری فارس دارای اهداف الهی و آرمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس در قم با اشاره به شرایط منطقه و کشور ابراز کرد: در این میان بحث خبررسانی تفاوت‌هایی با گذشته یا سایر مناطق خواهد داشت.

وی افزود: در امر خبررسانی اسلامی نباید برخوردی مشابه رسانه‌های غرب با ارزش‌ها داشته باشیم زیرا برای آن‌ها تنها آرمان‌های مادی دارای اهمیت است اما اهداف الهی و اسلامی چیزی است که کار خبر و خبررسانی را در نظام اسلامی با حساسیت‌هایی روبه‌رو می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه در نظام اسلامی هدف وسیله را توجیه نمی‌کند گفت: خبرگزاری‌های آرمانی در نظام الهی به دنبال تعالی انسان‌ها هستند و ارزش‌ها را ترویج می‌کنند بنابراین در وقایعی که رخ می‌دهد نقشی اساسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: خبرگزاری‌های اسلامی در واقع مبلغی اسلامی هستند و راه انبیا را تداوم می‌بخشند و در این میان اخلاص عمل نقش ویژه‌ای خواهد داشت وگرنه خبرگزاری‌ها تأثیرگذاری خود را بر مردم از دست می‌دهند.

اسکندری با تاکید بر مشارکت عموم مردم در امر خبررسانی گفت: یکی از ویژگی‌های نظام اسلامی مردمی بودن آن است و تأکیدات مقام معظم رهبری نیز برای توسعه فعالیت‌های مردمی و مشارکت مردم در امور به همین دلیل صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه خبرگزاری‌ها در ثبات و آرامش یا درگیر کردن جامعه سهمی عمده دارند عنوان داشت: امروز قدرت رسانه به قدری زیاد است که می‌توان حتی حکومت‌ها را به وسیله آن‌ها تغییر داد.

وی افزود: فارس از جمله خبرگزاری‌هایی است که دارای اهداف آرمانی و الهی بوده و توقعی نیز که از آن وجود دارد همین است.

اسکندری با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع) خاطر نشان کرد: خبرنگاران و خبرگزاری‌ها باید زیبایی‌های این ماه را به وسیله رسانه و ابزارهای موجود به مردم سراسر جهان نشان داده و رسالت خبری خود را به بهترین نحو انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه راه شهادت در مسیر امام حسین(ع) و جانفشانی در رکاب او بسته نشده است گفت: امروز جنگ وسیع رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه اسلام و مسلمانان به راه افتاده و مقابله با این جریان عظیم، رسالتی است که بر دوش خبرنگاران مسلمان و شیعه گذاشته شده و در این صورت معنای عبارت «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» تحقق می‌یابد.

وی بیان داشت: کاری که امروز مقام معظم رهبری و سابق بر این امام خمینی(ره) انجام داده و می‌دهند ادامه همان مسیر اباعبدالله(ع) است و ما نیز باید با تأسی به آنان، وظیفه خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/78004/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول