اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف فردوس خبر داد

اراضی موقوفه امامزادگان روستای مهوید درآمدزا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: با کشت محصولات کشاورزی، اراضی موقوفه متعلق به بقعه امامزادگان روستای مهوید شهرستان فردوس درآمدزا می‌شود.

اراضی موقوفه امامزادگان روستای مهوید درآمدزا می‌شود

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: بقعه امامزادگان روستای مهوید با قدمتی 700 ساله در 25 کیلومتری شهرستان فردوس واقع شده که این بقعه به سبب موقعیت جغرافیایی مناسب به عنوان یک منطقه گردشگری نیز مطرح است.

وی، یکی از برنامه‌های مهم اوقاف و هیئت امنای امامزادگان را اخذ اعتبارات دولتی و درآمدزا کردن موقوفات عنوان کرد و افزود: بقعه امامزادگان روستای مهوید دارای 25 هکتار زمین و 10 شبانه‌روز آب است که با کشت محصولات کشاورزی این اراضی درآمدزا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس، بقعه امامزادگان روستای مهوید را از جمله بقاع کم‌درآمد این شهرستان دانست و تصریح کرد: بقاع متبرکه روستای مهوید به سبب قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب سالانه پذیرای حجم زیادی مسافر و زائر است که این مسئله ضرورت توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

خدایی از کاشت تعداد 600 اصله نهال زردآلود و گیلاس در اراضی امامزادگان روستای مهوید خبر داد و گفت یک هکتار از اراضی موقوفه این امامزادگان نیز زیر کشت زعفران قرار گرفته و به زودی در 10 هکتار دیگر این اراضی زعفران کشت می‌شود.

*احداث سالن چندمنظوره نیاز مبرم مردم مهوید

وی، احداث سالن چند منظوره در روستای مهوید را از جمله نیازهای ضروری مردم این روستا دانست و اظهار کرد: به منظور خدمات‌دهی بیشتر و بهتر به مسافران و زائران احداث سالن چندمنظوره در روستای مهوید ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس، برخورداری از آب و هوای مطبوع و همچنین بارگاه امامزادگان سلطان احمدبن‌موسی‌الکاظم و سلطان ابوالحسن(ع) را از جمله ظرفیت‌ها و جاذبه‌های روستای مهوید عنوان کرد و افزود: در فصل تابستان و ایام محرم جمعیت زیادی در روستای مهوید حضور می‌یابند که امکان اسکان و پذیرایی از آنها در فضای موجود امکان‌پذیر نیست.

خدایی یادآور شد: مسئولان و مردم شهرستان فردوس باید به ظرفیت‌های روستای مهوید و بقعه امامزادگان این روستا توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول