اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی خبر داد

ثبت‌نام 290 هزار نفر برای حضور در مسابقات قرآنی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: تاکنون 290 هزار نفر در مسابقات امسال خراسان‌رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین تعداد متعلق به مشهد مقدس است.

ثبت‌نام 290 هزار نفر برای حضور در مسابقات قرآنی خراسان‌رضوی

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی در ارتباط با مسابقات قرآنی اظهار کرد: در 50 سال اخیر افتخارات قرآنی در خراسان‌رضوی از قرائت تا فعالیت‌های معرفتی و تفسیری چشم‌گیر بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی افزود: مسابقات قرآن از افتخارات برجسته انقلاب اسلامی است که در کنار فعالیت‌های فرهنگی و غیرفرهنگی انجام می‌شود و عمر مسابقات قرآنی به اندازه تاریخ انقلاب اسلامی است.

گنابادی‌نژاد خاطر نشان کرد: در سال 89 شرکت‌کننده‌های مسابقات قرآنی در خراسان‌رضوی شش هزار نفر بودند که با توجه به جمعیت استان اتفاق قابل توجهی نبود و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد توجه به قرآن و رشد ارتقای آن، و پیش‌بینی شرکت 86 هزار نفر برای شرکت در این مسابقات از سوی ایشان فعالیت‌هایی از سوی دستگاه‌ها انجام شد.

وی تاکید کرد: با همت و درایت معاون سیاسی، امنیتی استاندار و همراهی دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش، اداره کل ارشاد اسلامی، صدا و سیما و نیروهای مسلح و بسیج، 104 هزار نفر در سال 90 برای شرکت در مسابقات قرآنی ثبت‌نام کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی اذعان کرد: امسال شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی در مشهد و در حرم مطهر به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند که از نماینده ولی‌فقیه و ریاست اوقاف تشکر ویژه شد.

گنابادی‌نژاد افزود: در محضر ایشان و در برابر قرآن و امام رضا(ع) تعهد بستیم تا طرح آموزش قرآن را اجرایی کنیم و به این تکلیف با حجم سنگین ارزش دهیم.

وی تصریح کرد: امسال نیز از سوی مقام معظم رهبری 300 هزار نفر پیش‌بینی شده که ما افق 500 هزار نفری را هدف خود تعیین کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی یادآور شد: تاکنون 290 هزار نفر در مسابقات امسال خراسان‌رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین تعداد متعلق به مشهد مقدس است و در جلسه‌ای که با مسئولان ارشاد برگزار شد قرار شد تا با استفاده از فرصت‌ها 120 هزار نفر دیگر نیز اضافه شوند.

گنابادی‌نژاد در ارتباط با زمان برگزاری مسابقات قرآنی گفت: زمان برگزاری مسابقات قرآنی در شهرستان‌ها از ششم آذر تا 12 آذر ماه امسال و در استان 21 تا 24 بوده که به خاطر همزمانی با مسابقات ارشاد با یک هفته تاخیر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مکان برگزاری مسابقات قرآنی استان اظهار کرد: مکان برگزاری مسابقات قرآنی در سبزوار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی تاکید کرد: پیشنهاداتی در ارتباط با مسابقات بین‌المللی قرآن در مشهد از سوی استاندار سابق مطرح شده بود که قابل پیگیری است.

انتهای پیام/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول