اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌رضوی:

فرهنگ‌سازی در زمینه وقف فقط بر عهده اداره اوقاف نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه وقف فقط بر عهده اداره اوقاف نیست.

فرهنگ‌سازی در زمینه وقف فقط بر عهده اداره اوقاف نیست

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: امسال دفتر تبلیغات اسلامی برای ماه محرم اعزام مبلغ نداشته و روحانیون طرح هجرت بعد از شش ماهه اول سال، بودجه‌ای برای اعزام به روستا دریافت نکرده‌اند.

گنابادی‌نژاد در ادامه با اشاره به فرهنگ وقف خاطر نشان کرد: بنده این باور را دارم که ظرفیت و جایگاه وقف مغفول مانده و تنها رسالت سازمان اوقاف نیست که فرهنگ وقف را ترویج کند؛ سازمان اوقاف نهادی است که فقط مسئول این کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با اشاره به ظرفیت‌های اقامتی در مشهد گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک به دو میلیون نفر به مشهد سفر می‌کنند اما در برابر این تعداد زائر، تنها 110 هزار تخت موجود است.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: اگر از ظرفیت وقف در موضوع اقامت زائر استفاده شود به این معنا که هر گروه و صنفی را تشویق کرد تا برای زائران صنف و شهر خود زائرسرا و حسینیه بسازند این مشکل برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: در نوروز سال 89 طبق آماری که از اقامت زائران در برخی از حسینیه‌ها داشتیم، 150 هزار نفر آمار این زائران در حسینیه‌های مشهد بود؛ یعنی ظرفیت کاری که مردم بی‌نام و شهرت انجام می‌دهند با ظرفیت رسمی برابری می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی در ارتباط با نیت موقوفات اظهار کرد: احکام، عزاداری، ایتام، درمانگاه، آب‌انبار، کاروانسرا و در موقوفات آستان قدس لباس زائر، درمان زائر، غذای زائر و هزینه بین راه زائر از نیات وقف‌کنندگان است.

گنابادی‌نژاد افزود: اگر نیازها و ظرفیت‌های وقف را به درستی در مشهد مدیریت و پشتیبانی کنیم به‌راحتی می‌توانیم از سراسر جهان برای این شهر واقف پیدا کرد؛ زیرا تمام شیعیان و دوست‌داران اهل بیت علاقه دارند در مشهد فعالیت کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی در ترویج فرهنگ وقف اظهار کرد: معرفی وقف به نخبگان که یک بخش آن معرفی ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و آثار آن است و بخش دوم ظرفیت فقهی، شرعی و الزاماتی که فقه از وقف دارد و در این ارتباط نشستی را با مراجع تبلیغ و نخبگان دینی داشته و همچنین با ارسال پیامک‌های احکام شرعی و حمایت از پایان‌نامه‌هایی که با موضوع وقف باشد ترویج فرهنگ وقف انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ عمومی برای کودک، نوجوان و دانشجو در قالب چاپ کتاب، جزوه، نقاشی، مسابقه و بازدید موضوعی از دیگر فعالیت‌های ترویج فرهنگ وقف توسط اداره کل اوقاف است.

گنابادی‌نژاد تاکید کرد: در کنار آمار خوبی که از موقوفات عزاداری امام حسین(ع) وجود دارد موقوفات حضرت زهرا(س) پائین است که در این راستا طرحی به نام موقوفه مشارکتی که افراد بخشی از موقوفه را بر عهده می‌گیرند توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با موضوع موقوفه حضرت زهرا در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/70002/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول