اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن:

پزشکان حاضر به فعالیت در فریدن نیستند / عدم تامین اقتصادی پزشکان

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن گفت: شهرستان فریدن و داران با کمبود پزشک مواجه است که دلیل عمده آن نبود امکانات اقتصادی کافی است.

پزشکان حاضر به فعالیت در فریدن نیستند / عدم تامین اقتصادی پزشکان

علی اصغر صبوحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به پزشک مورد نیاز شهرستان اظهار کرد: در شهر فریدن و داران با تمامی تلاش‌های علوم پزشکی همچنان کمبود پزشک داریم.

وی افزود: فریدن 120 کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد که دورترین نقطه شهرستان با خود فریدن 70 کیلومتر فاصله دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن تصریح کرد: پزشکان عمومی فارغ‌التحصیل که برای گذراندن دوره طرح موظف به اقامت در نقاط محروم هستند کمتر حاضر به حضور به این شهرستان می‌شوند.

وی با تاکید به اینکه کمبود پزشک در این شهرستان داریم، گفت: با همکاری علوم پزشکی اصفهان در مواقع لازم پزشک سیار به روستاها برای ویزیت بیماران اعزام می‌شود.

صبوحی اضافه کرد: فریدن منطقه مهاجرپذیر است و به واسطه حضور عشایر به این منطقه پزشک بیشتری نیاز دارد.

وی ادامه داد: به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی فریدن برای استخدام پزشک باز است و مشکلی از بابت استخدام در این شهرستان وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن افزود: یکی از دلایلی که پزشکان به این منطقه آمده اما ماندگار نمی‌شوند این است که با توجه به کمبود امکانات در این منطقه پزشکان تامین اقتصادی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در فریدن برای اقامت پزشکان محل مناسبی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: حقوق پزشکان طبق مصوبات دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود، اما از نظر اقتصادی خدمت در شهرهای بزرگ‌تر به صرفه‌تر است.

انتهای پیام/63001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول