اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین:

استکبار با مواد مخدر صنعتی حیثیت ایران را نشانه گرفته‌ است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: ‌استکبار جهانی با تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی آبرو و حیثیت کشورمان را نشانه گرفتند تا شاید با گسترده نشان دادن مصرف و تأمین آن به اهداف تبلیغاتی خود برسند.

استکبار با مواد مخدر صنعتی حیثیت ایران را نشانه گرفته‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید تقی دریتیم عصر امروز در نشستی با فعالان و انجمن‌های مبارزه با مواد مخدر در نمین اظهار داشت: در یک تغییر رویه مصرف مواد مخدر دشمنان و استکبار جهانی سعی می‌کنند با گسترش مصرف مواد مخدر صنعتی اهداف شوم خود را در این زمینه محقق کنند.

وی تصریح کرد:‌ اگر خانواده‌های ما در این زمینه آگاهی کامل را نداشته باشند گرفتار مشکلات و مسایل متعددی در این زمینه می‌شوند که باید به هوش بود تا اجازه نداد گرایش به مواد مخدر صنعتی و سنتی زمینه از هم پاشیدگی خانواده‌ها را به وجود آورد.

دریتیم خاطر نشان کرد: کمیته‌های مقابله با مواد مخدر در قالب فرهنگی، مدیریتی و قضایی ایجاد شده و مشارکت‌های مردمی با همکاری و جدیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند اسباب مبارزه بی‌امان با مصرف مواد مخدر را فراهم کرده و به این امر سامان دهند.

این مسئول قاطعیت برخورد با سوداگران مرگ و جلوگیری از شیوه مصرف آن را بسیار ضرورت اعلام کرد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم در امر پیشگیری موفق شویم باید دوره‌های آموزشی، توجیهی و روشنگری را برای مقابله با سو مصرف مواد مخدر به کار گیریم.

وی اضافه کرد:‌ امروز تمام اقشار جامعه اعم از کارمند، کارگر، فرهنگی و ... نیاز دارند تا در این زمینه آگاهی بیشتری را کسب کنند که با این آگاهی‌ها می‌توان به سراغ مبارزه عقلانی و منطقی رفت.

فرماندار نمین با بیان اینکه دشمن عاجز و ناتوان از تمام عرصه‌ها، امیدوار است تا اراده و باور جوانانمان را از طریق مواد مخدر و سو مصرف آن دچار خدشه و خلل سازد، بیان کرد: آنچه که در این عرصه بسیار مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد انتقال بهترین یافته‌ها و راهکاری عملی در کاهش آسیب‌ها و خطرات مصرف مواد مخدر است.

دریتیم از همکاری خوب انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد در مبارزه بی‌امان با مواد مخدر را یادآور شد و گفت:‌ اگر همکاری و مساعدت این فعالان بی‌ادعا نباشد امکان رسیدن به هدف‌گذاری‌های حقیقی وجود نخواهد داشت.

وی همچنین مراقبت از افراد معتاد به عنوان یک بیمار را یادآور شد و افزود: خانواده‌ها باید در حوزه درمان با تدبیر و آگاهی عمل کنند و به سرعت افراد مبتلا را به این مراکز معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره بهزیستی شهرستان نمین نیز از راه‌اندازی کمپ درمان معتادان خود معرف خبر داد و خاطر نشان کرد: ‌این مرکز زیر نظر بهزیستی نمین فعالیت می‌کند.

سید جلال جامبر تصریح کرد:‌ در این مرکز 40 نفر در هر دوره پذیرش می‌شوند و مورد مداوا و درمان قرار می‌گیرند که امیدواریم با همکاری خانواده‌ها و خود افراد مبتلا به مواد افیونی بتوانیم در راهکارهای درمانی و علاج‌بخشی موفق شویم.

وی همچنین به فعالیت دو مرکز درمانی ترک اعتیاد اشاره کرد و ادامه داد: در این مراکز ماهانه 50 نفر پذیرش می‌شوند که این مراکز در شهرهای نمین و آبی‌بیگلو واقع شده است.

انتهای پیام/62004/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول