اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

پیروزی ملت غزه برابر استکبار ناشی از روحیه ظلم‌ستیزی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان گفت: پیروزی و ایستادگی ملت مظلوم فلسطین و مقاومت اسلامی در غزه نتیجه ظلم‌ستیزی است که در مکتب سرخ حسینی موج می‌زند.

پیروزی ملت غزه برابر استکبار ناشی از روحیه ظلم‌ستیزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی عصر امروز در جمع مسئولان کنگان با اشاره به لزوم تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: یکی از واژه‌هایی که در جملات امام حسین(ع) به کرات مشاهده، توصیه و به آن اشاره شده تقوا و پرهیز از دنیاپرستی است.

وی افزود: لازمه همراهی با اولیا خدا و امام عصر(عج) نیز تقوا است که باید امروزه در میان مسلمانان و به ویژه شیعیان به این نکته توجه جدی شود.

امام جمعه کنگان نگاه امام حسین(ع) و یاران باوفایش به مرگ را عاری از دنیاطلبی و تعلق‌های دنیوی دانست و خاطرنشان کرد: هر کس مرگ را نقطه پایان زندگی دنیوی و خط تقاطع لذت‌های زودگذر بداند هرگز فکر خود را برای غرق کردن در آن رها نمی‌کند.

محمودی تصریح کرد: وقتی از امام حسین‌(ع) در زمینه یارانش سئوال می‌شود که ” آنها را آزموده‌ای و آیا برای جنگ آمادگی دارند؟ “؛ می‌فرماید: به خدا قسم که آنها را آزموده‌ام و غربال کرده‌ام و در میان‌شان جز انسان‌های دلاور و جنگجو نیافتم و این به علت نگاه پرهیزگارانه آنها به لذات دنیوی و مرگ است؛ اینها انسان‌هایی هستند که انس به فناشدن در راه خدا و شهادت را برگزیدند و می‌توان آن را به انس کودک به سینه مادرش تشبیه کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های اساسی که باید از عاشورا و امام حسین(ع) آموخت ظلم‌ستیزی است افزود: باید توجه داشت که تنها ظلم‌ستیز بود و نباید به کسی ظلم کرد که امروزه مستکبران خونخوار این دو واژه را با هم تلفیق کرده‌اند و در سایه قدرت شیطانی خود به محرومان ظلم روا می‌دارند.

امام جمعه کنگان گفت‌: پیروزی و ایستادگی ملت مظلوم فلسطین و مقاومت اسلامی در غزه نتیجه همین ظلم‌ستیزی است که در مکتب سرخ حسینی موج می‌زند.

انتهای پیام/ل/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول