اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل:

شهادت‌طلبی ایران را از تسلیم شدن در برابر بیگانگان صیانت می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در این کشور سبب می‌شود تا ملت ایران در مقابل زورگویان جهان بایستند و اجازه ندهند آنها کوچک‌ترین تعدی و جسارتی به سرزمین داشته باشند.

شهادت‌طلبی ایران را از تسلیم شدن در برابر بیگانگان صیانت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده عصر امروز در یادواره شهدای هیر که در روستای کلخوران فولادلوی شهر هیر برگزار شد، اظهار داشت: ما مرام شهادت و از جان گذشتگی را از امام حسین (ع) آموختیم که در کربلا در برابر یزید و دشمنان قسم خورده اسلام و مکتب پیامبر (ص) با تمام وجود به صحنه آمد و سبب تحقیر شدن دشمنان در عرصه‌های مختلف شد.

وی تصریح کرد:‌ رزمندگان سلحشور این کشور که در دامن مادران زینب‌گونه پرورش یافته‌اند با حضور در میدان‌های رزم کارزاری به یادماندنی انجام دادند و زمینه تسلیم شدن دشمنان را فراهم کردند.

بابازاده با تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا و امام سجاد (ع) به سجایای حضرت زینب (س) اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگی که در آن ایمان و باور حقیقی آمیخته به عزت‌طلبی است ذلت و تحقیر شدن بی‌معنا است چرا که دشمنان در سال‌های گذشته تلاش کردند تا این کشور عاشورایی و مردم حسینی را به تسلیم وادار کنند اما این ملت اجازه نداد به کیان و اندیشه بلند آنها ضربه و خدشه‌ای وارد شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از شهدا به عنوان رهروان حقیقی مکتب سیدالشهدا یاد کرد و افزود: به معنای واقعی شهیدان و ایثارگران ما عشق به حسین و وفای حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) را به معنای واقعی تفسیر کردند و به همه عالم گوشه‌هایی از این عشق و ارادت را نشان دادند.

وی وظیفه امروز ملت ایران را در تبعیت از راه عزت‌آفرین شهدا، هوشیاری بیشتر، بصیرت‌افزایی و ولایتمداری توصیف کرد و بیان داشت: عناصری که می‌تواند این ملت را از مهلکه دشمن و از خباثت واقعی نجات دهد، تکیه بر ارزش‌های خلق شده در کربلا و دینداری واقعی است که همه باید پاسدار آن باشیم.

حضرت زینب (س) کاخ استبداد را با شجاعت به لرزه انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در یوم شهادت حضرت زین‌العابدین (ع) و سومین روز شهدای کربلا در مراسمی که در مسجد جامع بیله‌سوار برگزار شد به صبوری و استقامت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در بیان حقایق کربلا و افشای ماهیت پلید حاکمیت یزید اشاره کرد و گفت:‌ این بانوی فداکار توانست با جلوه‌ای از ایثار و شهادت‌طلبی حقیقت دین اسلام و اندیشه پاک علوی و نبوی را به نمایش بگذارد.

حجت‌الاسلام کریم قیاسی افزود: آن حضرت در کنار داشتن سجایای اخلاقی، ادب، علم و فضیلت‌های بی‌پایان از تأثیرگذارترین زنان صحنه عاشورا بود که در کمال وقار توانست از حقیقت دین اسلام و مرام حسینی دفاع کند و صیانت‌کننده نهضت عاشورایی باشد.

وی زنان را به الگوگیری از شخصیت حضرت زینب (س) فرا خواند و تصریح کرد: آن حضرت با داشتن سیره عملی که برای زنان ما می‌تواند مصداقی حقیقی باشد دشمنان را به تسلیم واقعی واداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز همچنین در سومین روز شهادت شهدای کربلا و همچنین شهادت امام سجاد (ع) دستجات عزاداری در شهرهای مختلف استان به راه افتاد و بار دیگر جای جای این استان غرق در نوای عزا و ماتم شد.

علاوه بر شهر اردبیل در سایر شهرستان‌ها دستجات عزاداری و سینه و زنجیرزنی به راه افتادند و در مظلومیت ائمه هدی و حضرت زینب (س) بر سر و سینه زده و محافل سوگ و ماتم برپا کردند.

امروز همچنین بازار احسان دادن‌ها داغ بود به طوریکه در مناطق شهری و روستایی افرادی که نذر و نیازی داشتند در سومین روز شهادت شهدای کربلا به توزیع نذورات پرداخته و ادای دین کردند.

در مرکز استان نیز براساس یک رسم دیرین و کهن عزاداران با در دست داشتن پرچم‌های ماتم حسینی رهسپار خیابان‌های مرکزی واقع در بافت سنتی اردبیل شده و ندای «لبیک حسین لبیک» و «حسینم وای حسینم وای» سر داده و گروه‌های شبیه‌خوانی و تعزیه‌خوانی نیز در قالب اسب‌ها و محمل‌های مخصوص عزاداری کردند.

در محل‌های حاشیه شهر نیز همنوا با اسرای کربلا و مصائب حضرت زینب (س) شبیه‌خوانی نمادین و تشییع پیکر شهدای کربلا انجام شد و مردم دارالارشاد اردبیل بار دیگر عشق و ارادت قلبی خود را به ساحت حضرت زینب (س) نشان دادند.

انتهای پیام/62001/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول