اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

دفع سلطه بیگانگان از اهداف رویدادهای 13 آبان بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: استکبار‌ستیزی، ظلم‌ستیزی و دفع سلطه بیگانگان از اهداف رویدادهای 13 آبان بود.

دفع سلطه بیگانگان از اهداف رویدادهای 13 آبان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: 13 آبان در تاریخ حیات سیاسی انقلاب اسلامی ایران نقش و جایگاه برجسته‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تبعید امام خمینی (ره) یکی از وقایع مهم 13 آبان محسوب می‌شود، افزود: جدایی رهبر از پیروان و ملت ایران با برنامه حساب‌شده‌ای از سوی دشمنان اجرا شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمن درصدد بود با دورکردن امام از کشور نهضت انقلاب اسلامی را خاموش کند، خاطر نشان کرد: با تبعید امام خمینی(ره) نه تنها نهضت انقلاب خاموش نشد بلکه این امر موجب تسریع در روند پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه مردم ایران تحت رهبری امام خمینی(ره) در دوران تبعید امام نیز اقدامات گسترده‌ای را برای پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند، یادآور شد: امام با حضور در نجف نیز به عنوان شخصیتی علمی جایگاه خود را کسب کرده و شالوده تدریس امام در این ایام، کتاب ولایت‌فقیه بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه تبعید امام موجب آمادگی بیشتر برای حضور در صحنه شد، افزود: انقلاب اسلامی با تبعید امام وارد مرحله جدیدی شد.

وی کشتار دانش‌آموزان در مقابل دانشگاه تهران را از دیگر روزها مهم 13 آبان برشمرد و افزود: در این روز نیز خون‌های پاک دانش‌آموزان توسط رژیم سفاک به زمین ریخته شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه توطئه، دسیسه، تحریک قومیت‌ها و راه‌اندازی جنگ‌های مسلحانه در بخش‌های مختلف کشور از توطئه‌های دشمنان بود، افزود: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران این توطئه‌ها خاموش شد.

وی با بیان اینکه اسناد به دست‌آمده از این سفارتخانه نشان داد که توطئه‌های مختلف نظام از این مرکز طراحی می‌شد، افزود: استکبار ستیزی دانشجویان موجب قطع این طراحی‌ها شد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه 13 آبان به ویژه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از نقاط عطف تاریخ انقلاب محسوب می‌شود، افزود: باید این روز به نحو مطلوبی گرامی داشته شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول