اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه سمنان:

کارها رنگ و بوی خدایی بگیرد / انگیزه شهادت‌طلبی در جامعه تقویت شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه عصمتیه سمنان گفت: اگر می‌خواهیم آنچه انجام می‌دهیم، رنگ و بویی خدایی داشته باشد، تنها راهش داشتن اخلاص و جلب رضایت خداوند است.

کارها رنگ و بوی خدایی بگیرد / انگیزه شهادت‌طلبی در جامعه تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، معصومه ذوالفقاری عصر امروز در با موضوع «خدمتگزاری، شهادت‏طلبی و ایثار» در سمنان اظهار داشت: واژه «شهادت» می‏تواند به غیر از معنای کشته شدن در راه خدا به کار گرفته شود.

وی افزود: بنا بر سخنان پیامبر اکرم(ص)، کسی که عمر خود را در راه عبادت خداوند، دوری از معاصی و انجام عبادت صرف کند، همانند مجاهدی بوده که در صف جنگ در حال مبارزه با دشمنان خداست. 

استاد حوزه علمیه عصمتیه سمنان خاطرنشان کرد: کسی که به زیارت امام حسین(ع) برود،‌ فردی که در راه رضای خدا گام بردارد،‌ کسی که با وضو و طهارت باشد و کسی که در راه ولایت ثابت قدم بماند، اگر بمیرد حکم شهید دارد و پاداش و ثوابی همانند شهید نصیبش می‌شود.

ذوالفقاری اهداف و انگیزه شهادت‌طلبی را وفای به عهد و پیمان الهی، جان دادن در راه دین، اهتمام به امور جامعه و کمک به مستضعفان، رسیدن به درجات کمال و قرب الهی، اطاعت از فرمان خدا و رسولش، طلب رضای خداوند، خریداری بهشت به بهای شهادت و حراست از سنگرهای توحید عنوان کرد.

همچنین یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهیدان بزرگوار از تمام هستی و جان خود در راه پیروزی انقلاب اسلامی گذشتند و نگذاشتند که دشمنان متجاوز حتی ذره‏ای از خاک کشور عزیزمان را اشغال کنند.

علی‏اکبر بابایی اظهار داشت: شهیدان پیروی از خط رهبری و تبعیت از ولی امر زمان خود را سرلوحه کارشان قرار دادند و این در حقیقت رمز پیروزی و جاودانگی‏شان است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش نهادن به مقام صف‏‌شکنان راه عشق و طلایه‌داران ولایت و قدردانی از زحمات پدران و مادرانی که با تربیت صحیح و اسلامی فرزندانشان توانسته‌اند در آن زمان از ولی امر خود تبعیت و این‌چنین فرزندان برومندی را تقدیم اسلام و انقلاب کنند، ضرورت جامعه امروز است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به فرموده رهبر عزیزمان، تجلیل از شهدا و خانواده‏هایشان را ادامه خواهیم داد تا به خانواده‏های شهدا بگوییم که یاد و خاطره شهدای عزیز را برای همیشه زنده نگه خواهیم داشت و راه آنها را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/2249/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول