اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه-4

سهرابی: زیارت عاشورا عامل ترویج روحیه شهادت‌طلبی است

خبرگزاری فارس: مسئول تائید محتوای نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان گفت: زیارت عاشورا سبب ترویج روحیه شهادت‏طلبی، ایثار و فداکاری در راه خدا و احیاى مکتب حسینی است.

سهرابی: زیارت عاشورا عامل ترویج روحیه شهادت‌طلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام علی سهرابی پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای معاونان که با حضور فرمانده سپاه استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: زیارت عاشورا همه انسان‌های عاقل و با وجدان را به گسترش عدالت و مبارزه با ظلم و ستم دعوت می‌کند و یکی از فواید آن، الگودهی در تمام ابعاد و زوایای زندگی است.

وی با بیان اینکه از مهم‏ترین پیام‌های عاشورا تولی و تبری است، افزود: تولی دوست‌ داشتن اهل بیت(ع) و انسان‌های خوب، شایسته، طرفدار حق و عدالت است.

مسئول تائید محتوای نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان تصریح کرد: تبری نیز بیزار بودن از دشمنان خاندان عصمت و طهارت و بیزار بودن از آدم‌های فاسد، ظالم و متجاوز به حقوق دیگران است.

وی گفت: علما و بزرگان ما بر خواندن زیارت عاشورا و مداومت بر آن تأکید فراوان داشته‌اند و خود نیز این کار را انجام می‌دادند و یکی از علل موفقیت اکثر بزرگان و علمای ایرانی و اسلامی، خواندن زیارت عاشورا بوده است.

سهرابی بیان کرد: فلسفه اصلی و نهایی نهضت امام حسین(ع)، احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی(ص) و زدودن زنگارهای تحریف‎ و بدعت‎ از دین جدّشان بود.

وی ادامه داد: غفلت از نیازهاى روحى و معنوى به ویژه براى کسانى که درگیر کارهاى مهم و سنگین ‏هستند و مسئولیت‏هاى بالایى دارند، خطرساز و خطرآفرین است و باید در برابر آن هوشیار بود.

مسئول تائید محتوای نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: از درس‏هاى مهمى که در عرصه رفتار سیاسى میتوان از رویداد عاشورا آموخت، امر به معروف و نهى از منکر است.

سهرابی با بیان اینکه رفتار امت اسلام با یکدیگر بر اساس امر به معروف و نهى از منکر است، تأکید کرد: دولت حاکم بر مسلمانان اگر ستمگر باشد، باید بر اساس مراحل امر به معروف و نهى از منکر با او برخورد کرد.

مسئول تائید محتوای نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان با بیان اینکه عاشورا حماسه‌ جاودان و پایدار تاریخ است، تصریح کرد: امام حسین(ع) از بیعت با یزید سر باز زد و مرگ با عزت را به زندگی با ذلّت ترجیح داد.

انتهای پیام/2249/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول