اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت:

عاشورا فرهنگ غنی شهادت‌طلبی و ایثار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت گفت: عاشورا فرهنگ غنی شهادت‌طلبی و ایثار است و باید تلاش کرد تا این فرهنگ گسترش یابد.

عاشورا فرهنگ غنی شهادت‌طلبی و ایثار است

حجت‌الاسلام محمد جغتایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با توجه به تقارن هفته بسیج امسال با ایام محرم اظهار کرد: برنامه‌های این هفته باید متنوع‌تر برگزار شوند.

نماینده ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پاکدشت ادامه داد: برنامه‌های هفته بسیج امسال باید رنگ و بوی محرمی داشته باشند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در ماه محرم و صفر، برنامه‌های بسیج را گسترش دهیم و مردم را به حضور هرچه باشکوه‌تر در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و استفاده از برکات معنوی این آیین‌ها تشویق کنیم.

جریان‌شناسی عاشورا

حجت‌الاسلام جغتایی افزود: باید در راستای جریان‌شناسی عاشورا تلاش زیربنایی شود و درباره تحولات آن زمان در جامعه کوفه و شام تحقیقات زیادی صورت گیرد.

وی با اشاره به تغییر گفتمان‌ها، خاطرنشان کرد: باید گفتمان عاشورا بر اساس نیاز روز جامعه تغییر کند و به نحوی این واقعه بزرگ را تحلیل کرد که نیاز کنونی جامعه برطرف شود.

حجت‌الاسلام جغتایی با اشاره به نیاز جامعه به سیره‌شناسی امام حسین (ع)، افزود: باید در این راستای تلاش کرده و الگویی صحیح از زندگی آزادمردانه‌ را به جامعه ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا ایراد سخنرانی پیرامون حماسه حسینی و وقایع کربلا توسط مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران حجت‌الاسلام نعمت‌الله فخری، قرائت زیارت عاشورا و مداحی در دهه اول محرم از ساعت 7:30 تا 8:30 دقیقه در حسینیه فاطمةالزهرا (س) ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت برگزار می‌شود.

نماز نخستین اولویت در هیئت‌ها

نماینده ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پاکدشت گفت: لازم است در هیئت‌های مذهبی به واجبات توجه ویژه‌ای شود و در همین راستا باید نماز را به عنوان نخستین اولویت در هیئت‌ها معرفی کرد و در هنگام نماز عزاداری تعطیل شود.

حجت‌الاسلام جغتایی در پایان با اشاره به ابعاد مهم حادثه عاشورا و محرم تصریح کرد: از جمله پیام‌های حادثه عاشورا، سازش ناپذیر بودن در برابر ظلم و ستم، ظالم نبودن، اطاعت از رهبری و درک موقعیت‌هاست که در شرایط کنونی جامعه، همگان باید از حادثه عاشورا درس بگیریم. 

انتهای پیام/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول