اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه همدان:

‌نهضت عاشورایی امام حسین (ع) بیداری اسلامی را ‌در جهان فراگیر کرد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ‌‌انصارالحسین(ع) همدان گفت: ‌‌نهضت عاشورایی امام حسین (ع) بیداری اسلامی را ‌در جهان فراگیر کرد.

‌نهضت عاشورایی امام حسین (ع) بیداری اسلامی را ‌در جهان فراگیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، در سومین روز از شهادت امام حسین(ع) و یارانش تجمع بزرگ بسیجیان و هیئت‌های مذهبی با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان در عزای اباعبدالله(ص) در میدان شهید فرشید هرمزی تویسرکان هم‌نوا با حضرت زینب(س) در سوگ نشستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه همدان در تجمع بزرگ بسیجیان عاشورایی و هیئت‌های مذهبی در میدان شهید فرشید هرمزی ضمن تسلیت ایام شهادات امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) اظهار داشت: احیای سنت رسول‌الله(ص) و امیرالمؤمنین(ع)، ارزش‌های اسلامی و مبارزه با ظلم ظالم و حفظ عزت در برابر ستمگران بخشی از اهداف قیام سیدالشهدا(ع) است.

حجت‌الاسلام محمد‌ولی رضوی‌راد با بیان اینکه اگر نهضت اباعبدالله(ع) در عاشورای سال 61 نبود خبری از اسلام باقی نمی‌ماند، تأکید کرد: امام حسین (ع) با 72 تن از یارانش به میدان نبرد علیه طاغوت رفت و احکام نورانی اسلام را با فداکاری صیانت کرد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران ثمره نهضت عاشورای سیدالشهدا(ع) است، ابراز داشت: انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) با تأسی از نهضت عاشورا در تمام مراحل شکل‌گیری، مبارزه، پیروزی،تأسیس و تداوم نهضت اسلامی در عصر کنونی با رهبری مقام معظم حرکت کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه همدان‌ با اشاره به اینکه استمرار و تداوم انقلاب اسلامی تنها با تأسی و پیروی از حرکت عاشورایی سالار کربلا امام حسین(ع) امکانپذیر است، تصریح کرد: احیای ارزش‌های الهی و مقابله با ظلم ستمگران و جاری شدن امر به معروف و نهی از منکر در گرو نهادینه کردن نهضت کربلا در تمام عرصه‌ها در جامعه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه هر کس حسین (ع) امامش است نباید در برابر طاغوت کرنش کند، تصریح کرد: ما از امام حسین (ع) درس گرفتیم که نباید زیر بار ظلم و ستم رفت و زیر یوغ استکبار بود و مصداق این مهم شعار « هیهات من الذله» اباعبدالله(ع) در کربلا است.

رضوی‌راد با بیان اینکه امروز آمریکا با تشدید تحریم‌ها با هدف از پای درآوردن ملت ما به میدان وارد شده است، متذکر شد: ما امروز در عزای سید و سالار کربلا بر سر آمریکا و رژیم صهیونیسم فریاد برمی‌آوریم ملت ما شهادت می‌پذیرد، اما اسارت و ذلت را نمی‌پذیرد، پس هیچ‌کدام از تهدیدها و تحریم‌های شما هرگز ملت ایران اسلامی را از هدف حسینی‌اش برنمی‌گرداند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های دشمن را با سرمایه‌گذاری کلان هجمه و شبیخون فرهنگی خواند و تصریح کرد: آمریکا بداند این ملت با تکیه بر دین مبین اسلام و الگو‌پذیری از نهضت خونین کربلای اباعبدالله(ع) همچون گذشته طومار نظام‌های پوشالی و طاغوتی استکبار و ایادی دست نشانده آن را بر هم خواهد زد و ذلت و خواری آمریکا را به جهانیان ثابت خواهد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه همدان در پایان سخنانش احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هدف فلسفه قیام عاشورا امام حسین(ع) دانست و گفت: تلاش برای بیداری امت اسلامی و بیداری وجدان‌های خفته در اعصار مختلف از اهداف امام حسین (ع) بود و مصداق بارز این حرکت در عصر کنونی پیروی ملت‌ها از نهضت عاشورایی حسین (ع) بیداری اسلامی را در جهان فراگیر و خیزش مردم آزاده را در برابر ظلم رقم زد.

در این مراسم با نوحه مداحان شهرستان و روضه‌خوانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌ولی رضوی‌راد بر مصیبت عاشورا و شهادت امام سجاد(ع) بسیجیان و هیئت‌های مذهبی اشک ماتم ریختند و بر سینه زدند.

انتهای پیام/89010/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول