اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه ـ 65

تقوی: پیام نهضت عاشورا رنگ کهنگی به خود نگرفته است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان گفت: پیام نهضت عاشورا و سرخی خون شهدای کربلا در قرون گذشته رنگ کهنگی و قدمت به خود نگرفته است.

تقوی: پیام نهضت عاشورا رنگ کهنگی به خود نگرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام مصطفی تقوی در گردهمایی هیئات مذهبی شهرستان دامغان با اشاره به آیه «و لقد یسرّنا القرآن للذکر فهل من مذکر» یعنی ما قرآن مجید را برای تذکر مردم آسان کردیم، آیا کسی هست از آن متذکر شود، عنوان کرد: این آیه شریفه که چهار بار در یک سوره تکرار شده است، نشان می‏دهد که هدف الهی آسان‏گویی برای ارشاد و هدایت مردم است.

وی اظهار داشت: اگر آیات قرآن مجید و سیره پیشوایان دینی مورد مطالعه قرار گیرد، ملاحظه می‏کنیم که خداوند متعال و به تبعیت از آن قرآن و حضرات معصومین(ع) همین روش را مراعات کرده‏اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان اظهار داشت: حسین‌ بن علی(ع) پرچم مبارزه و ایستادگی برابر ظلم را 1339 سال پیش، آن‏چنان برافراشت که هنوز پس از گذشت سال‌ها و ماه‌ها بر زمین نیفتاده است.

تقوی بیان داشت: پیام نهضت عاشورا و سرخی خون شهدای کربلا در قرون گذشته علاوه بر اینکه رنگ کهنگی و قدمت به خود نگرفته، حتی نفوذ بیشتری در عمق وجود انسان‌ها یافته است.

وی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت است که هر سال با شکوه‏تر از پارسال در روزهای عزاداری سالار شهیدان فطرت‌های حقیقت‏جو و آزاده با شور و حرارت فراوان به تشکیل تجمع‌های سوگواری، مجالس عزا و دسته‌های سینه‌زنی اقدام کرده و با سرلوحه قرار دادن شعارهای اصیل نهضت عاشورا در نقاط مختلف جهان، با همه قوا علیه ظلم و ستم جهانی قیام می‌کنند.

انتهای پیام/2249/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول