اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی مقدم:

نهضت عاشورا نقطه شناخت و آغاز مبارزه با انحراف است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نهضت عاشورا نقطه شناخت و آغاز مبارزه با انحراف است، گفت: خصلت انحراف، پیشروی میلی‌متری است و با گذشت زمان، طول مسافت زیاد می‌شود.

نهضت عاشورا نقطه شناخت و آغاز مبارزه با انحراف است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ظهر امروز در فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: کربلا و عاشورا یک نقطه زمانی و مکانی نیست که صرفاً در غم و ماتم امام حسین(ع) عزاداری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: نهضت عاشورا، نقطه آغازی است برای شناخت صحیح و مبارزه با انحراف در دین رسول خدا(ص)، انحرافی که از همان فردای رحلت رسول اکرم(ص) آغاز و در چند دهه کوتاه با تغییر معنا و نگرش به ولایت که از غدیر شروع شد همراه بود و ولایت را به بخشی از معنای آن و محبت اهل‌بیت(ع) تقلیل داد.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: خصلت انحراف، پیشروی میلی‌متری است و با گذشت زمان، طول مسافت زیاد می‌شود و باید ببینیم چرا از واقعه غدیر تا عاشورا این اتفاق باید بیفتد.

وی با بیان اینکه دین اسلام، دنیا و آخرت را با هم می‌بیند و یک جانبه‌نگری نمی‌کند گفت: ما در امتداد نهضت عاشورا و کربلا می‌توانیم هم به این دنیا و هم به آخرت خود خدمت کنیم و در واقع با تعهد به اخلاق و ارزش‌ها، پاسدار واقعی امر به معروف‌ و نهی از منکر باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: اگر امر به معروف‌ و نهی‌ازمنکر نباشد جای حق و باطل عوض می‌شود و جا‌به‌جایی تدریجی ارزش‌ها خطر بزرگی است که جامعه اسلامی و دین ما را تهدید می‌کند.

احمدی‌مقدم یادآور شد: در نیروی انتظامی باید پیش قراول سپاه امام حسین(ع) در زمان خودمان باشیم و در احیای امر‌به معروف و نهی از منکر و در دفاع از ارزش‌ها گام برداریم البته کسی که می‌خواهد چنین وظیفه سنگینی را بر عهده گیرد باید عناصری را در باطن خود تقویت کند.

وی افزود: اگر نیروی انتظامی خود متخلف و به‌ دور از اخلاق باشد نمی‌تواند عامل امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر باشد چون امر به معروف‌ و نهی‌ازمنکر در مرحله نخست ایجاد روحیه اخلاقی در فرد آمر است و بعد حالت زبانی به خود می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: عاشورا تکرارپذیر است و اینک ما باید ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) باشیم.

احمدی‌مقدم از اقدامات پلیس خراسان‌رضوی تشکر کرد و گفت: خوشبختانه در ارزیابی‌های ستادی، فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی رشد قابل توجهی در این دوره داشته است.

انتهای پیام/70017/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول