اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مداح پیشکسوت ملی:

مداحان برای تبیین نهضت عاشورا بکوشند

خبرگزاری فارس: یکی از مداحان پیشکسوت ملی در خراسان شمالی تبیین نهضت عاشورا در کربلای معلی را مهم‌ترین رسالت مداحان در ایام محرم برشمرد و گفت: مداحان برای تبیین نهضت عاشورا به مردم با تمام وجود تلاش کنند.

مداحان برای تبیین نهضت عاشورا بکوشند

ولی‌الله قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با تاکید بر اینکه مداحی شغل نیست، اظهار کرد: به عنوان یک مداح همواره به نوکری امام حسین (ع) و حضور در جلسات ائمه اطهار افتخار می‌کنم.

وی مداحی‌ها و عزاداری همراه با خلوص نیت را در راستای سنت‌های اصیل اسلامی عنوان کرد و گفت: نباید این عزاداری‌ها و مداحی‌ها از این چارچوب تخطی کنند.

قاسم‌پور اضافه کرد: لازم است تا مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) اهداف واقعه کربلا را به مردم تبیین کنند.

این مداح پیشکسوت گفت: نهضت عظیم کربلا به بلندای تاریخ بشریت دارای مفهوم و ارزش بوده که تکلیف است تا از سوی مداحان و مبلغان دینی بیان شود.

وی با اشاره به اینکه برای مداحان نباید چند جلسه در روز مداحی مهم باشد، تصریح کرد: مداحان باید خوب خواندن و ادای تکلیف را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

این مداح پیشکسوت اضافه کرد: برخی از مداحان متأسفانه بسیار کم مطالعه کرده و سطح اطلاعات خود را در حوزه‌های دینی ارتقا نمی‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه مداح موفق کسی است که دامنه اطلاعات خود را گسترش دهد، گفت: امکان داشته که مستمعان یک مجلس در مجالس مختلف شرکت کرده و این شایسته یک مداح اهل بیت نیست که به صورت کلیشه‌ای مداحی کند.

قاسم‌پور همچنین رعایت ادب در هر مقطع و زمان را برای مداحان امری ضروری عنوان کرد و گفت: مداحان باید بدانند که ادب چیز خوبی بوده و همواره باید رعایت حال پیشکسوت خود را داشته‎ باشند.

این مداح پیشکسوت احترام و ادب مداحان به دیگران را نشان دهنده اخلاص کار در افراد حوزه مداحان اهل‌بیت خواند.

قاسم‌پور از مداحان پیشکسوت ملی بوده که در محضر بزرگان و مردم در اقصی نقاط به اجرای مداحی پرداخته است.

انتهای پیام/63002/ع/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول