اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه گذاری 6.7 میلیارد ریالی

21 پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی در بروجن صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 21 پروانه بهره‌برداری با 608 میلیارد و 745 میلیون ریال سرمایه گذاری در این شهرستان صادر شد.

21 پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی در بروجن صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسن شمسی‌پور پیش ازظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این سازمان، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه 21 پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی با 608 میلیارد و 745 میلیون ریال سرمایه گذاری و 142 فرصت شغلی جدید در این شهرستان صادر شده است.

وی با بیان هم اکنون بیش از 340 واحد صنعتی، در پنج شهرک صنعتی شهرستان بروجن، فعال است، گفت: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون 13 جواز تاسیس واحد صنعتی با سرمایه گذاری یک میلیارد و 430 میلیون ریال صادر شده است.

شمسی‌پور با تأکید بر ضرورت توسعه صنعت در این شهرستان توسعه صنعت را منجر به افزایش میزان جمعیت فعال شاغل در حرفه‎های صنعتی دانست و گفت: رشد ارزش افزوده و ارتقای درآمدهای سرانه از دیگر این مزایا محسوب می‎شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن خاطرنشان کرد: رشد و توسعه اقتصادی پایدار در کشورهای پیشرفته نه تنها در سایه رشد و توسعه صنعت در این کشورها بوده بلکه بکارگیری فن‌آوری‌های جدید و فنون ابداعی توسط محققان و دانشمندان این کشورها در موسسات علمی و پژوهشی میسر گشته و تحقق یافته است.

وی ادامه داد: توسعه صنعتی به عنوان قوه محرکه توسعه و رشد تمام بخش‌های اقتصاد و به عنوان عامل اصلی تحول در کل ساخت و بافت جامعه و روابط داخلی و بین‌المللی آن عمل کرده است.

شمسی پور با اشاره به شاخص‌های توسعه اقتصادی، اضافه کرد: شاخص درآمد سرانه، شاخص برابری قدرت خرید، شاخص درآمد پایدار، شاخص‌های ترکیبی توسعه، شاخص توسعه انسانی از جمله شاخص‌های توسعه اقتصادی محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه بهینه صنعت، امکان افزایش سطح زندگی مردم را از ابعاد مختلف فراهم آورده، گفت: از این رو امروزه بخش صنعت در مقایسه با سایر بخش‌های مولد اقتصادی، به بخشی رهبری‌کننده در عرصه اقتصاد مبدل شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه نقش و سهم صنعت در اقتصاد ملی ناشی از تأثیری است که در رشد و توسعه عوامل تولید دارد، متذکر شد: رشد صنعت امکان می‌دهد که قدرت عوامل تولید مدام افزایش یابد و این افزایش با توجه به توسعه روزافزون علم و تکنیک به طور منظم قوس صعودی را طی می‌کند.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول