اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد

فعالیت تصفیه‌خانه فاضلاب در 11 شهرک صنعتی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: در حال حاضر 11 شهرک صنعتی دارای تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی فعال هستند.

فعالیت تصفیه‌خانه فاضلاب در 11 شهرک صنعتی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد با اشاره به موقعیت و جایگاه استان در حفظ محیط زیست گفت: همواره حفاظت از محیط زیست برای این شرکت از اهمیت خاصی برخوردار بوده و با توجه به حساسیت‌ها و شرایط خاص استـان از لحاظ اقلیم و پوشش جمعیتی به دنبال ساخت تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی با محقق شدن اعتبارات ملی و استانی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اظهار داشت: در حال حاضر 11 شهرک صنعتی دارای تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی فعال بوده که در 5215 متر مکعب، تصفیه فاضلاب واحدهای تولیدی و صنعتی پالایش می‌شوند.

وی بیان داشت : مراحل مطالعه و طراحی 2 تصفیه‌خانه جدید در شهرک صنعتی کیاسر و ناحیه صنعتی گهرباران، با ظرفیت 300 متر مکعب در شبانه‌روز انجام شده و در صورت تأمین اعتبار پروژه مورد نظر به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وفایی‌نژاد افزود: استان مازندران از لحاظ ساخت تصفیه خانه بیشترین تعداد تصفیه‌خانه فعال در بین شرکت‌های شهرک‌های صنعتی سراسر کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران افزود: مکان‌یابی شهرک‌ها و نواحی صنعتی با توجه به مطالعات زیست محیطی، مطالعات ارزیابی زیست محیطی برای شهرک‌های صنعتی با وسعت بیش از 100هکتار، زون‌بندی صنایع همگن، گسترش فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، پایش و کنتـرل آلودگی واحدهای صنعتی و تولیدی، مطالعـه، اجرا و بهـره‌برداری شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی از جمله فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حفظ محیط زیست بوده است.

وفایی‌نژاد بیان داشت: از سال 84 تاکنون تعداد 9 تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی در شهرک‌های صنعتی سلمانشهر، بابلکنار، بهشهـر، شورمست، بندپی، سنگتاب، آمل2، بابکان و ناحیه صنعتی میرود بابلسر با ظرفیت پالایش 5075 متر مکعب در شبانه‌روز به بهره‌برداری رسیده‌اند که از رشد 4 برابری تصفیه فاضلاب صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران بهره‌مند شده‌اند.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از 102 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شده است.

انتهای پیام/86003/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول