اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

سهم عمده تقاضاهای مسکن را مهاجران روستایی تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: گفت: سهم عمده تقاضاهای مسکن در شهرهای بزرگ را مهاجران روستایی تشکیل می‌دهند.

سهم عمده تقاضاهای مسکن را مهاجران روستایی تشکیل می‌دهند

حسین محمدزاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: باید تسهیلات مناسب در سکونتگاه‌های کوچک و شهرهای زیر 25 هزار جمعیت به فراخور شرایطی که دارا هستند را ایجاد کنیم تا بتوانیم تقاضاهای افراد برای مسکن را در شهرهای بزرگ سامان بخشیم.

وی ادامه داد: امروز به علت‌های مختلف تقاضای مسکن افراد رو به افزایش است، بازار اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی که در شهرهای بزرگ شکل گرفته، میزان مهاجرت‌هایی که از روستاها و شهرهای کوچک انجام شده و تسهیلات کمی که در شهرهای کوچک وجود دارد از عمده علت‌هایی به‌شمار می‌رود که سبب افزایش تقاضای مسکن در افراد می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بالغ بر 48 هزار مسکن در طول دو دولت نهم و دهم شکل گرفته که برای بهبود وضعیت مسکن و ساخت‌و‌سازهای روستایی انجام شده که در حال حاضر حدود 5 میلیون نیاز به مسکن در شهرهای کوچک و روستاها وجود دارد.

محمدزاده عنوان کرد: باید بتوانیم در روستاها و شهرهای کوچک مسکن را تامین کنیم تا بتوان تقاضای مسکن و افزایش قیمت و اجاره بهای آن را در شهرهای بزرگ کاهش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: مسکن مهر به سه بخش، سیاست‌هایی که در بخش ساخت‌وساز در روستاهای کشور به عنوان مسکن مهر شکل گرفته، سکونت‌گاه برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و تقاضای مسکن برای شهرهای بزرگ تقسیم می‌شود که به واقعیت در روستاها و شهرهای کوچک مسکن مهر نتایج درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستاوردی که در طرح مسکن مهر حائز اهمیت است ماهیت اصلی اراضی‌ است که دولت برای ساخت مسکن مهر اختصاص داده و اینکه چه میزان این اراضی قابل سکونت بوده و از آن استقبال شده است.

محمدزاده بیان کرد: در طول هفت سالی که از عمر دولت نهم و دهم می‌گذرد میزان و قیاس اعتبارات و همچنین گستردگی حوزه اقتصاد در کشور را نمی‌توان با هیچ زمانی در کشور مقایسه کرد و دولت در این بخش فعالیت گسترده‌ای را از خود بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/70001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول