اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با فارس:

افتتاح 1.5 میلیون واحد مسکونی تا 4 ماه آینده/ساخت 4 میلیون مسکن در کشور

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: 4 میلیون و 120 هزار واحد مسکونی در دولت نهم و دهم در دست احداث بوده که تعدادی از آنها تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح 1.5 میلیون واحد مسکونی تا 4 ماه آینده/ساخت 4 میلیون مسکن در کشور

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تا ابتدای سال جاری یک میلیون و 750 هزار واحد از این تعداد افتتاح شده بود.

وی ادامه داد: امسال نیز 1.5 میلیون واحد شهری و روستایی افتتاح می‌شود که در هفت ماه امسال بخشی از آنها افتتاح شده و بخش دیگری نیز در حال افتتاح است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این واحدهای مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر، زیر 25 هزار نفر، شهری و روستایی و بافت فرسوده است.

نیکزاد با اعلام اینکه در نیمه نخست سال آینده یک میلیون واحد به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بخش عمده‌ای از کارهای تکمیلی این واحدها انجام شده است و به تدریج در نیمه نخست سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

* وجود 21 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در کشور

این مسئول اظهار داشت:‌ براساس آخرین سرشماری سال 90 برای نخستین بار در کشور در طول 60 سال گذشته تعداد واحدهای مسکونی کشور، اسکان یافته و خالی به مرز 21 میلیون و 600 هزار واحد رسید؛ در حالی که تعداد خانوارهای کشورمان 21 میلیون و 200 هزار خانوار بوده که با تدبیر دولت واحدهای مسکونی ما از تعداد خانوارها بیشتر شده است.

این عضو کابینه دولت دهم افزود: در سال 85 در استان اردبیل یک میلیون و 229 هزار نفر جمعیت داشتیم که در قالب 285 هزار خانوار در 258 هزار واحد مسکونی سکونت داشتند.

نیکزاد از آمادگی 16 استان کشور برای بهره‌برداری از طرح‌های مسکن مهر خبر و ادامه داد:‌ البته این موضوع به این معنا نیست که پروژه‌های آماده واگذاری برای استفاده تحویل متقاضیان نمی‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به این آمادگی مردم استانداران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی راغب به حضور رئیس جمهور، معاون اول و سایر مسئولان ارشد کشوری هستند تا در آیین‌های گشایش این پروژه‌ها حضور یابند.

وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تحویل این تعداد واحد مسکونی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: امیدواریم همین روند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

* افزایش قیمت مسکن مهر احداث شده شایعه است

نیکزاد گفت: قرار نیست مسکن‌های مهری که در گذشته احداث شده با افزایش قیمت مواجه شوند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز توافقی برای افزایش قیمت مسکن مهر صورت نگرفته و مردم نباید به شایعات توجهی داشته باشند و در این زمینه نگرانی برای آنها به وجود آید.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه موضوع افزایش قیمت‌های احتمالی به صورت یک تیم کارشناسی در حال بررسی است، یادآور شد: افزایش قیمت احتمالی نیز برای واحدهای جدیدی اعمال می‌شود که هنوز جزئیات آن را نیز اعلام نکرده‌ایم.

نیکزاد با اعلام اینکه افزایش قیمت برای مسکن مهرهایی که قسط چهارم خود را پرداخت کرده‌اند صحت ندارد، گفت: متقاضیانی که قسط چهارم را پرداخت کرده و به مرحله نازک‌کاری رسیده‌اند مشمول هیچگونه افزایش احتمالی نخواهند بود.

این مسئول کشوری با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن مهر متناسب با تنظیم بازار صورت می‌گیرد، تاکید کرد: ما با محاسبه قیمت زمین، تسهیلات، خدمات فنی و مهندسی، دستمزد و مصالح تغییر قیمت‌های احتمالی را اعلام خواهیم کرد.

این عضو کابینه دولت دهم با بیان اینکه سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم‌سازی می‌شود، بیان داشت: از سال 85 که رئیس جمهور دستور داده‌اند سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم‌سازی شود تحقق این امر در اولویت قرار گرفته و ما آثار آن را در استان‌های زلزله‌زده به صورت آشکار می‌بینیم.

نیکزاد در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل افزود: دولت در هفت سال گذشته احداث 111 هزار مسکن را در دستور کار قرار داده است تا در این استان کمبودهای واقعی برطرف شود در حالی که پیش از این تنها 258 هزار واحد مسکن شهری و روستایی افتتاح شده بود.

وی تصریح کرد: دولتی پیدا شده است که 111 هزار واحد مسکن احداث می‌کند که 44 درصد کل واحدهای احداثی طول تاریخ اردبیل را شامل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امسال 38 هزار واحد در استان اردبیل افتتاح می‌شود که این واحدها اعم از مسکن شهری، روستایی و بافت فرسوده است.

نیکزاد ابراز داشت: تاکنون 10 هزار واحد مسکن مهر در این استان افتتاح شده و 10 هزار واحد نیز به معنای واقعی با تلاش مسئولان استانی در حال تکمیل شدن است که قرار است 10 هزار واحد نیز تا پایان امسال تکمیل شود که مجموع آنها به 120 هزار واحد خواهد رسید.

این مسئول عنوان کرد: 18 هزار واحد باقیمانده نیز در طول فرصت باقیمانده دولت دهم تکمیل شده و به متقاضیان واگذار می‌شود.

این عضو کابینه دولت دهم گفت: در این استان بحث واگذاری زمین، ساخت مسکن، پرداخت تسهیلات به شکل مطلوب انجام می‌شود و ما قطعاً مشکل خاصی را در این زمینه شاهد و ناظر نیستیم.

نیکزاد یادآور شد: افتتاح یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی مهر تا پایان سال جاری از مجموع 4 میلیون و 120 واحد هدف‌گذاری شده در دولت نهم و دهم رویکردی حقیقی برای خانه‌دار شدن مردم است.

وی با تفکیک واحدهای مسکونی افتتاحی امسال افزود: این یک میلیون و 500 هزار واحد به تفکیک شامل 300 هزار واحد در مناطق روستایی و 600 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: 300 هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده، 120 هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر افتتاح می‌شود.

* حضورم در انتخابات شایعه است

علی نیکزاد در حاشیه مراسم عزاداری اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بنده نیز این شایعات را شنیده‌ام و بارها صحت آن را تکذیب کرده‌ام چرا که بنده بیش از آنکه فرد سیاسی باشم وجهه عمرانی و کاری دارم.

وی خاطرنشان کرد: به تبعیت از فرمان ولایت که در خراسان شمالی اعلام کردند که نباید فضای کشور را زود‌هنگام انتخاباتی کرد هرگونه رایزنی و بحث‌هایی در این زمینه را درست و منطقی نمی‌دانم و به یقین می‌گویم در انتخابات آینده کاندیدا نخواهم شد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که از کاندیدایی خاص حمایت می‌کنید، گفت: فعلاً در این زمینه تصمیمی نگرفته‌ام چرا که کاندیدایی مشخص نیست که بخواهیم از وی حمایت کنیم یا وی را رد کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در محافل سیاسی از نیکزاد به عنوان چهره انتخاباتی سال آینده به عنوان کاندیدای دولت احمدی‌نژاد یاد می‌شود که به نظر می‌رسد کاندیدا شدن وی بیشتر رویه و پروسه شایعه‌سازی را طی می‌کند.

انتهای پیام/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول