اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بسیج

دانش‌آموزان نمونه بسیجی قم تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم گفت: دانش‌آموزان نمونه بسیجی در حوزه علم و اخلاق به مناسبت هفته بسیج تجلیل می‌شوند.

دانش‌آموزان نمونه بسیجی قم تجلیل می‌شوند

محمدعلی مختاران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: در این هفته از دانش‌آموزان نمونه بسیجی در عرصه‌های مختلف علمی و اخلاقی تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه دانش‌آموزانی که رتبه کنکور کمتر از هزار داشته‌اند و دانش‌آموزان بسیجی که به عنوان نمونه اخلاقی در مدارس شناخته می‌شوند، تجلیل خواهند شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم خاطرنشان کرد: این مراسم تجلیل که در برخی از مدارس اجرا شده و در برخی دیگر در روزهای آینده اجرا می‌شود، به دنبال الگوسازی برای تمام دانش‌آموزان و تشویق دانش‌آموزان بسیجی به پیشرفت علمی و اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه از فرصت این هفته برای ارتقای بینش سیاسی در دانش‌آموزان استفاده می‌شود، ادامه داد: در این راستا نشست‌های سیاسی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان استان قم در کانون‌های بسیج و مدارس برگزار شده و ادامه دارد.

مختاران با اشاره به غبارروبی مزار شهدا توسط دانش‌آموزان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های بسیج در مدارس استان قم از دیگر فعالیت‌های دانش‌آموزان در این هفته است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها دانش‌آموزان با استفاده از ذوق و اشتیاقی که دارند، معارف بسیج که در حوادثی مانند هشت سال جنگ تحمیلی نهفته است را به زبان خود روایت می‌کنند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم برگزاری مسابقات قرآن و عترت، برگزاری مراسم کوهپیمایی، دیدار با خانواده شهدا و دیدار با فرهنگیان جانباز را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در آموزش و پرورش استان قم دانست.

وی گفت: همچنین در این هفته تلاش کردیم تا برنامه‌هایی برای دیدار دانش‌آموزان با نخبگان و دانشجویان موفق ترتیب دهیم تا این جلسات به موفقیت دانش‌آموزان در این زمینه کمک کند.

مختاران با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اضافه کرد: در این ایام نیز مراسم سوگواری متعدد با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان بسیجی استان قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات مقاله‌نویسی از سری مسابقاتی هستند که در این هفته در مدارس استان قم برگزار شد که با توجه به قرار گرفتن در ایام محرم، قیام کربلا به عنوان موضوع این مسابقات انتخاب شد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم با اشاره به استقبال دانش‌آموزان از این مسابقات خاطرنشان کرد: نفرات برگزیده این مسابقات با اهدای جوایزی تجلیل شده و در نمایشگاهی این آثار در معرض دید تمام دانش‌آموزان گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس قم بیان داشت: بیشتر این یادواره‌ها با محوریت شهدای شاخص سال برگزار می‌شوند تا این شهدا بهتر به جامعه دانش‌آموزی معرفی شوند.

انتهای پیام/78006/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول