اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) ‌استان اردبیل:

بسیج دانش‌آموزی نیروی نظامی یا شبه نظامی نیست

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) ‌استان اردبیل گفت: بسیج دانش‌آموزی ما نباید به عنوان نیروی نظامی و شبه نظامی معرفی شود تا دیدگاه‌ها در مورد این نیروی مردمی و پشتیبانی در این زمینه راه به خطا نبرد.

بسیج دانش‌آموزی نیروی نظامی یا شبه نظامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان عصر امروز در همایش تجمع دانش‌آموزان عاشورایی که همزمان با دومین روز هفته بسیج و در پاسداشت حضرت قاسم (ع) نوجوان شهید دشت نینوا در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اگر بسیج دانش‌آموزی را خارج از محدوده فرهنگی و ارزشی آن نیروی نظامی و یا شبه نظامی تلقی کنیم در حقیقت بزرگ‌ترین اشتباه را در این زمینه مرتکب شده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه دانش‌آموزان بسیجی ما امروز آینده‌سازان این کشور در صحنه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان و جنگ اقتصادی آنها ما به اصلاح تفکر و روحیه بسیجی براساس شاخصه تعیین شده امام نیاز داریم تا مبادا عده‌ای بخواهند به جایگاه بسیج صدمه و لطمه‌ای وارد کنند.

کریمیان به بیانات مقام معظم رهبری در مورد دانش‌آموزان بسیجی اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که معظم‌اله تاکید کردند در میدان حضور نوجوانان و جوانان باید بستر تحصیل، تهذیب و ورزش به شایستگی فراهم آید تا دانش‌آموزان هم سلامت جسمی و هم سلامت روحی و ارتقای بینش خود را انجام دهند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: اگر به جنگ هشت ساله نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که صدام حسین در جنگ با ایران احساس نمی‌کرد که رزمندگانی از جنس دانش‌آموزان با سنین پایین و بصیرت و هوشمندی بالا در میدان جنگ حاضر شوند در حالی که شهدای دانش‌آموز ما نسبت به سایر اقشار از بالاترین ارقام برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این فرمانده سپاه در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: جوانان و نوجوانان بسیجی باید به الگوی خود حضرت قاسم‌ابن حسن (ع) افتخار کنند که در کسوت بسیجی و روحیه و تفکر دینی قادر شدند دشمنان را به تسلیم وادار کنند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: همزمان با هفته بسیج برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی، افتتاح پروژه‌های عمرانی، گردهمایی‌های سیاسی با ائمه جمعه و جماعات برگزار شده و ما در این هفته شاهد افتتاح پروژه‌هایی نیز در روند توسعه کشور و محرومیت‌زدایی می‌باشیم.

کریمیان همچنین از برگزاری نمایشگاه عکس، اجتماع عظیم خانواده‌های شهدا، همایش زینبیون و اعزام نیروهای پزشکی برای ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم و همایش مربیان و سر گروه‌های حلقه تربیتی صالحین اشاره کرد و ادامه داد: روز جمعه شاهد راه‌اندازی دسته عزاداری حلقه‌های تربیتی صالحین از حسینیه ثارالله تا مصلای نماز جمعه اردبیل می‌باشیم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) ‌استان اردبیل گفت: ‌در روز تاسوعای حسینی تجمع بسیجیان در قالب دسته‌های عزاداری و همچنین روز عاشورا مصادف با ششمین روز هفته بسیج شاهد حرکت عظیم بسیجیان در تبعیت از مولایشان حضرت امام حسین (ع) می‌باشیم.

انتهای پیام/62004/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول