اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آبپخش

شهادت امام حسین (ع) به تصویر کشیده شد

خبرگزاری فارس: مراسم تعزیه مجلس امام حسین (ع) با حضور گسترده مردم آبپخش در محله اسعدی‌ها برگزار شد.

شهادت امام حسین (ع) به تصویر کشیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، صحنه‌گردان تعزیه هیئت ثارالله آبپخش پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای این تعزیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعزیه از هنرهای اصیل و ماندگار است و مردم آبپخش و چم‌درواهی بیش از 75 سال است که با تعزیه زندگی می‌کنند.

مهدی رضایی افزود: تعزیه امروز در واقع تحت عنوان مجلس امام حسین (ع) برگزار شده و در این آیین، نحوه رویارویی یاران امام حسین (ع) و یاران شمر ملعون به تصویر کشیده شده است.

وی اضافه کرد: در این تعزیه شاهد مناظرات جالبی بین امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و همچنین بین حضرت رقیه(س) و امام حسین (ع) هستیم.

این پیشکسوت تعزیه کشور خاطرنشان کرد: در این آیین معنوی همچنین مناظرات تاریخی و ماندگار امام حسین (ع) با شمر نیز به زیباترین شکل به تصویر کشیده شده است.

رضایی گفت: روز گذشته نیز تعزیه مجلس حضرت عباس (ع) برگزار شد و به شهادت رسیدن قمر بنی‌هاشم به تصویر کشیده شد.

وی یادآور شد: استقبال بی‌نظیر مردم از این مراسمات با وجود بارندگی و هوای نامساعد نشان‌دهنده عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) است.

رضایی با تاکید بر لزوم حمایت از هیئات مذهبی و گروه‌های تعزیه افزود: با کمترین امکانات این مراسمات را برگزار می‌کنیم و اگر کمک‌های مردمی نبود قادر به برگزاری تعزیه نبودیم و از مسئولان و متولیان فرهنگی و مذهبی انتظار داریم حمایت لازم را از هیئات مذهبی و گروه‌های تعزیه‌خوان داشته باشند.

انتهای پیام/2451/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول