اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده‌ مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری:

امام حسین (ع) برای حفظ اصل و جوهره‌ دین قیام کردند

خبرگزاری فارس: نماینده‌ مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین (ع) برای حفظ اصل و جوهره‌ دین قیام کردند.

امام حسین (ع) برای حفظ اصل و جوهره‌ دین قیام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه آیت‌الله احمد بهشتی شامگاه جمعه در آیین عزاداری سالار شهیدان در پارس جنوبی اظهار داشت: امام حسین(ع) برای حفظ اصل و جوهره‌ دین قیام کردند و به واقع پیروز اصلی میدان هم ایشان بودند که توانستند چنان از دین پاسداری کنند که برکات قیام‌شان تا همین امروز نیز باقی مانده و ما از آن بهره‌مند شده‌ایم.

وی افزود: کاری که سیدالشهدا(ع) کرد از عهده‌ هیچ‌کسی ساخته نبود؛ هرچند شخصیت‌هایی مانند عبدالله‌بن عباس، عبدالله‌بن جعفر و محمد حنفیه در آن دوران حضور داشتند ولی کسی نمی‌توانست کار امام حسین(ع) را انجام بدهد.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در آن زمان شرایط به‌گونه‌ای بود که دین در خطر افتاده بود و هر کس کاری انجام می‌داد به شدت سرکوب می‌شد، ولی امام حسین(ع) چنان چهره‌ برجسته‌ای بود که حتی با این‌که به ظاهر سرکوب شد، آثار قیامشان تا همین امروز باقی مانده و از بین نرفته است.

بهشتی با تاکید بر حفظ اصل دین اظهار داشت: اصل و جوهره‌ دین باید حفظ شود، اگر این اتفاق نیافتد، مردم به گناه می‌افتند و دین به خطر می‌افتد و اگر اصل دین از بین رفت و تیشه به ریشه‌اش خورد، آثار و ارزش‌های دین از بین می‌رود و دیگر هیچ چیزی نیست که مردم را به توبه و استغفار دعوت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: بنی امیه با تمام قدرت و امکانات‌شان کمر به از بین بردن اصل دین بسته بودند و می‌خواستند اسم پیامبر (ص) را دفن کنند و این خطر را چه کسی جز سیدالشهدا(ع) می‌توانست دفع کند.

وی یادآور شد: بعضی‌ها که می‌گویند امام(ع) که علم غیب داشت و می‌دانست کشته می‌شود چرا رفت؟ مساله این است که بقیه هم می‌دانستند که امام(ع) کشته می‌شود و مساله‌ پنهانی نبود؛ امام حسین(ع) در جواب آن‌ها که گفتند نرو به قتلگاه و اظهار می‌کردند که شما باید زنده بمانید و باشید، گفت که باید بروم تا اصل دین حفظ شود، جدم رسول خدا(ص) را در خواب دیده‌ام و باید بروم.

نماینده‌ مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حالا می‌بینیم که اصل دین حفظ شده و همین است که شراب‌خوارها وقت محرم می‌آیند به سمت دین چون همیشه در توبه باز است و این از برکات حفظ جوهره‌ دین به وسیله‌ قیام امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/2451/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول