اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهدیشهر:

رفتارهای امام حسین (ع) در جامعه تمرین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهدیشهر گفت: رفتارهای امام حسین (ع) باید در جامعه تمرین شود تا بتوانیم حداقل ذره‏ای خودمان را عاشورایی کنیم.

رفتارهای امام حسین (ع) در جامعه تمرین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، حجت‏الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در حاشیه نماز ظهر عاشورا در مهدیشهر با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و فرارسیدن عاشورای حسینی اظهار کرد: امام حسین(ع) در عصر عاشورا ندای «هل من ناصر ینصرنی» سر دادند و این ندای امام حسین (ع) در گوش زمان پیچید و امروز عاشورائیان به آن لبیک گفتند.

وی اضافه کرد: این لبیک را مردم ایران در 34 سال قبل سر داده بودند و انقلاب اسلامی پاسخی به این ندای امام حسین (ع) بود.

امام جمعه مهدیشهر افزود: مردم ایران همواره در راه امام حسین (ع) حرکت کرده‏اند و با همین لبیک بود که امروز فرهنگ عاشورا در همه جا فراگیر شده و نظم نوین آمریکا را درهم شکسته است.

بارانی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای نماز به شهادت رسیدند، تصریح کرد: راه حسینی شدن این است که همرنگ اباعبدالله شویم و بدانیم که امام حسین (ع)، جنگ را کنار گذاشتند و به نماز ایستادند و ما هم باید این رفتار امام حسین (ع) را در جامعه تمرین کنیم.

امام جمعه مهدیشهر عزاداری را مهم‏ترین رمز بقای اسلام معرفی کرد و اظهار داشت: باید عزاداری و شور حسینی ما را به شعور و بصیرت حسینی برساند.

بارانی همچنین با اشاره به هفته گرامیداشت بسیج اظهار داشت: هر چه پیشرفت در نظام اسلامی اتفاق می‌افتد، محصول شجره طیبه بسیج بوده و این نهاد انقلابی در تمام عرصه‌ها و دوران درخشش داشته است.

بارانی خاطرنشان کرد: بسیجیان باید در کلاس خودسازی شرکت کنند و بر بصیرت خود روز به روز بیفزایند.

وی به بازگویی تفکر بسیجی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری بسیجی سیاسی است؛ اما سیاست‏زده نیست. مجاهد است؛ اما بی‏انضباط نیست. متدین است؛ اما متحجر نیست. اهل جذب است؛ اما اهل تسامح نیست.

امام جمعه مهدیشهر به پیروزی غزه در جنگ هشت روزه با اسرائیل نیز اشاره‌ کرد و گفت: این پیروزی در غزه برای مقاومت و اعراب نبود؛ بلکه کلید این پیروزی در جمهوری اسلامی ایران بود.

بارانی افزود: به گفته خود آمریکایی‌ها، یک بار دیگر قدرت جمهوری اسلامی ایران در غزه به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/2249/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول