اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی صورت می‌گیرد

فعالیت پایگاه‌های اهدای خون در اردبیل

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اهدای خون در پایگاه‌های ثابت و سیار شهرهای مختلف رونق گرفته و حال و هوای متفاوت دارد.

فعالیت پایگاه‌های اهدای خون در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست پایگاه انتقال خون اردبیل عصر امروز در جریان بازدید از پایگاه‌های سیار و ثابت خونگیری در اردبیل اظهار داشت: همکاران ما از ساعت هفت صبح تا هفت شب و حتی در صورت استقبال تا نیمه‌های شب آماده خونگیری هستند.

فرامرز درگاهی خاطرنشان کرد: پنج مرکز ثابت و سیار خونگیری در این ایام فعالیت‌ می‌کنند و ما اتوبوس خونگیری خود را در حدفاصل میدان عالی‌قاپو و باغمیشه مستقر کردیم تا به سرعت خونگیری را انجام دهند.

وی به استقبال بی‌نظیر مردم از پایگاه‌های انتقال خون در این ایام اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر مرکز استان در سه شهر خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد خونگیری انجام می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سرپرست پایگاه انتقال خون اردبیل گفت: ما در این ایام به اندازه کافی و حتی بیش از نیازمان خونگیری انجام می‌دهیم و در ماه‌های آینده می‌توانیم از این ذخیره استفاده کنیم.

درگاهی به رشد 20 الی 30 درصدی خونگیری در این ایام نسبت به ماه‌های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: ما در سال گذشته 28 هزار و 513 واحد خونگیری را در استان اردبیل انجام دادیم.

وی با تاکید به اینکه موضوع اهدای خون یک موضوع انسانی و توام با ایثار و نیازمند فرهنگ‌سازی است، افزود: دو گروه افراد مسن و زنان ما کمترین تعداد اهداکنندگان هستند.

سرپرست پایگاه انتقال خون اردبیل با بیان اینکه اردبیل با وجود خودکفایی در زمینه تامین خون روزانه به 100 اهداکننده خون نیاز دارد، تصریح کرد: در حال حاضر میزان خون‌دهی در کشورهای پیشرفته و مرفه 50 در هزار، در ایران 20 در هزار و در استان 18 در هزار است.

درگاهی با اعلام اینکه خون دادن خود به سلامت فرد کمک می‌کند، ادامه داد: برخی تفکرات غلط در این زمینه از گذشته مرسوم بوده است که به تدریج با تغییر فرهنگ‌ها و سنت‌ها این امر در حال استخلاف شدن است.

این مسئول از تمام اهالی استان خواست در این احسان حقیقی در یاری بیماران سهیم باشند و اهدای خون را نیز به مانند اهدای نذری و احسانات یک امر خیر و خداپسندانه تلقی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علاوه بر اهدای خون بازار توزیع نذورات و احسانات گرم گرم است به طوری که در این ایام همه عزاداران به نحوی سعی می‌کنند به کار خیر و نیک دست بزنند که در این بین عده‌ای با مال و ثروت دنیوی و عده‌ای نیز با سرمایه وجودی خود در این راه مشارکت می‌کنند.

اما امسال در بین احسانات آنچه که جلوه‌ای پیدا بعد از سال‌ها انتظار ظهور یافت تلاش عده‌ای از دانشجویان و بسیجیان در احسانات معنوی بود به طوری که در چند مکان دعاها و صلوات‌هایی به صورت مکتوب ویژه و احادیث و روایاتی در خصوص حادثه عاشورا و کربلا و مرتبط با امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) بین عزاداران توزیع می‌شد.

انتهای پیام/62005/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول