اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبلیغات اسلامی سیستان‌ و بلوچستان:

تاسوعا و عاشورا سند هویت ملت ایران است

خبرگزاری فارس: تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی، حقاً و انصافاً، سند هویت ملت ایران و، بزرگ‌ترین مناسبت فرهنگی مردم ولایتمدار ایران اسلامی است.

تاسوعا و عاشورا سند هویت ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان در این بیانیه آمده است: بار دیگر نام نامی عاشورائیان، از سرزمین نینوا تا همه‌ پهنه‌ گیتی و تا عرش اعظم، در گوش جهانیان طنین‌انداز شده است. کاری که عباس علمدار برای تشنگان خیمه‌ها کرد، تبدیل به نماد فتوت و جوانمردی و معرفت و شجاعت و مردانگی، در تمامی اعصار و قرون شده است.

این بیانیه می‌افزاید: نام زینب (س)، به عنوان پیام‌آور قهرمان کربلا و شیرزن تاریخ در صحیفه‌ ایام ثبت شده است. هفتاد و دو تن از یاران پاکباخته‌ پسر پیامبر (ص) همچون هفتاد و دو ستاره‌ پرفروغ بر آسمان دل‌ها می‌درخشند و نامشان برای همیشه جاودانه گشته است.

اباعبدالله (ع) با خدایش معامله‌ای کرد که هیچ‌کس را یارای چنان معامله‌ای نبوده است تا جایی که فرزندان و خاندانش و حتی طفل شیرخوارش را تقدیم راه حق و فضیلت کرد. این است رمز ماندگاری قیام کربلا، و این است راز جوشش خونی که پس از قرن‌ها هنوز همچنان تازه و گرم و جوشان است.

در این بیانیه آمده است: تاسوعا و عاشورای حسینی، حقاً و انصافاً، سند هویت ملت ایران و، بزرگ‌ترین مناسبت فرهنگی مردم ولایتمدار ایران اسلامی است. تاسوعا و عاشورای حسینی، همان یوم‌الله تاریخی‌ای است که در آن، ملت ایران، کمر طاغوت زمان را شکستند و انقلاب اسلامی خویش را به ثمر رساندند و اکنون نیز این ملت به یمن تمسک به خط سرخ و خونین عاشورائیان، تحت لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی و گوش به فرمان مقام عظمای ولایت، راه روشن خود را در صراط مستقیم تا رسیدن به اهداف مقدس خویش ادامه می‌دهد.

اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران و خاندان سرفرازش را به عموم ملت ایران و همه آزادگان و شیفتگان حق و فضیلت و عدالت در ایران اسلامی و سراسر جهان به ویژه به مردم شهیدپرور استان تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/75002/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول