اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

مرحوم حاج شیخ رضا ذاکری ابوبصیر دشتستان بودند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: حاج شیخ رضا ذاکری هم رضا بودند و هم ذاکر؛ گرچه از ناحیه چشم نابینا بودند اما بصیرت داشتند؛ مرحوم حاج شیخ رضا ابوبصیر منطقه بودند.

مرحوم حاج شیخ رضا ذاکری ابوبصیر دشتستان بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری جمعه‌شب در آیین بزرگداشت مرحوم حاج شیخ رضا ذاکری اصل در مسجد قلعه برازجان اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا اهمیت زیادی دارد و باید نسبت به تبیین اهداف این قیام عظیم اهتمام ورزیم.

وی با بیان اینکه از اهداف قیام امام حسین(ع) امر به معروف بوده افزود: امر به معروف موجب رشد کمال و نهی از منکر نیز مانع سقوط انسان و جامعه در باتلاق رذائل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ضمن تسلیت شهادت حضرت امام حسین(ع) و یارانش و تسلیت درگذشت مرحوم حاج شیخ رضا به مردم استان، دشتستان، شهر برازجان و خانواده ایشان خاطرنشان کرد: ماندگاری نام امام حسین(ع) و خاندان پیامبر اکرم(ص) به خاطر ایمان و عمل صالح آنها بوده که موجب ماندگاری نامشان شده است.

صفایی بوشهری تصریح کرد: تاریخ دشتستان به ویژه برازجان یک تاریخ مهم است؛ مردم دشتستان در نهضت مبارزه علیه استعمار و ضد استبداد پیشگام بوده و ایستادگی داشته‌اند و در مقابل بهاییت نیز به مبارزه برخاسته‌اند که در این میان نقش علمای این منطقه هم ثمربخش بوده است.

وی ادامه داد: مرحوم مجتهد برازجانی برای مبارزه از قم فتوا گرفته بود و در تاریخ ضد استعماری جایگاه بسیار ویژه‌ای داشت؛ مرحوم فاضل دانش‌پژوه نیز از همین دیار بوده است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: مرحوم اعتصامی و پسران نیز از دیار دشتستان هستند و من از مسئولین تقاضا دارم برای معرفی و شناخت بیشتر آنها همایش‌های لازم را برگزار کنند و ترتیبی داده شود روحانیت این شهرستان در کشور شناخته شود.

صفایی بوشهری بیان داشت: حاج شیخ رضا ذاکری هم رضا بودند و هم ذاکر؛ گرچه از ناحیه چشم نابینا بودند اما بصیرت داشتند؛ مرحوم حاج شیخ رضا ابوبصیر منطقه بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اذعان داشت: ایشان هیچ گاه حاضر نبود خود را از محبت خاندان عصمت و طهارت دور کند و از انسان‌های پرقیمتی برای مردم این دیار بودند.

وی اضافه کرد: مرحوم ذاکری خدا را در دل داشت؛ انسان در زندگی چند همراه دارد یکی اموال، یکی دوستان، یکی هم خانواده اما یک همراه دارد که هم اینجا و هم آن دنیا همراهش هست و آن عمل انسان است.

صفایی بوشهری گفت: ایشان متنعم خیری در این دنیا کاشت و نام نیکی برای خانواده و مردمش به جا گذاشت.

وی یادآور شد: مردم همواره در مراسمات مذهبی حضوری ارزشمند داشته‌اند و استقبال از این مراسم نیز نشان‌دهنده جایگاه این انسان وارسته است.

انتهای پیام/2451/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول