اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان خبر داد

فعالیت 10 هزار واحد صنفی در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از فعالیت 10 هزار واحد صنفی در دشتستان خبر داد.

فعالیت 10 هزار واحد صنفی در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان ابوالقاسم محمدزاده صبح امروز در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: اجرای طرح شبنم به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان از اقداماتی است که وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در دستور کار خود قرار داده و در سال جاری شاهد برخورد با متخلفان عرضه کننده کالاهای فاقد بارکد طرح شبنم خواهیم بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: از ابتدای شروع مرحله دوم با اتحادیه‌های مشمول طرح شبنم جلسات متعددی به منظور آشنایی این اصناف با طرح مذکور برگزار شد و کالاهای مرحله دوم به آنان معرفی شد.

محمدزاده بیان داشت: در مرحله اول این طرح کالاهای عرضه شده از سوی 5 اتحادیه صنفی تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، خرازی، آرایشی ـ بهداشتی و الکترونیک در سطح شهرستان به‌طور کامل کد‌گذاری شده و لیبل مخصوص روی اقلام موجود نصب شده‌‌اند.

وی اضافه کرد: مرحله دوم این طرح در شهرستان مشمول کالاهای توزیعی بالغ بر 20 اتحادیه دیگر است که کدگذاری اقلام مربوطه با همکاری نماینده و مخزن‌دار شهرستان در حال اجراست.

این مسئول اظهار داشت: همزمان با پایان مرحله دوم، طرح نظارتی اداره توسط بازرسان اداره و اصناف دشتستان به‌منظور برخورد با متخلفان در دستور کارشان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با بیان اهداف اجرای طرح شبنم عنوان کرد: در اکثر کشورهای دنیا کالای قاچاق و جعلی به‌عنوان یک کالای غیر قابل اطمینان و نامطمئن شناخته شده‌، زیرا مشخص نبودن کانال توزیع‌، واسطه‌ها و تولید کننده اصلی، مشتری را درباره اصالت و کیفیت کالاهای مذکور نگران می‌کند.

محمدزاده گفت: کالای قاچاق با گسترش اقتصاد زیر زمینی، فشار مالیاتی را بر بخش رسمی وارد کرده و در نتیجه با کاهش فروش، درآمد این گروه را نیز کاهش داده و تولید داخلی تهدید می‌شود.

وی افزود: افزایش ثروت نامشروع و رانت‌خواری نیز از آثار زیان‌بار کالای قاچاق و جعلی است، به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان متولی اصلی بخش تجارت و شبکه توزیع کالا برای مبارزه با توزیع کالای قاچاق و جعلی، اقدام به ایجاد سامانه شبکه نظارت مردمی یا شبنم کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان جلب مشارکت عمومی را از اهداف بازرسی و نظارت دانست و ابراز داشت: تدابیری به منظور مدیریت بازرسی و نظارت با تفویض اختیار به اصناف و حضور مستمر در مراکز اقتصادی صورت پذیرفته و بر اساس سیاست‌های کلی نظام دولت خیلی از امورات را واگذار کرده که بازرسی و نظارت از آن جمله است.

محمدزاده با اشاره به پخش و توزیع بروشور ستاد خبری 124 اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در واحدهای صنفی همه بخش‌های شهرستان هنگام بازرسی بازرسان یادآور شد: مردم شهرستان می‌توانند به‌عنوان یک بازرس با تماس با سامانه فوق‌، همکاری لازم را با بازرسین اداره انجام دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: ظرفیت‌های عمده حوزه ماموریت اصناف تولیدی خدماتی توزیعی شهرستان با هدف توسعه و بهره‌مندی از این منابع با هدف حمایت از تولید ملی به منظور تهیه و تدوین راه‌حل‌های تولید ثروت باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

محمدزاده بیان داشت: با توجه به این موضوع که استاندار بوشهر در نشست با فرمانداران راه‌حل‌های «تولید ثروت» را خواستار شده باید اصناف شهرستان دشتستان با آنالیز توانمندی‌ها راهکارهای مناسب برای تحقق این هدف را در دستور کار قرار دهند و با جدیت در این مسیر تلاش کنند.

وی از فعالیت 10 هزار واحد صنفی در دشتستان خبر داد و افزود: تمامی تلاشگران عرصه صنف و صنعت دشتستانی که در قالب بالغ بر 10 هزار واحد با شناسه فعالیت رسمی در محدوده جغرافیایی این شهرستان  فعال هستند، می‌خواهیم با شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای بخش خود و تهیه برنامه‌های مدون و قابل اجرا با لحاظ سند چشم‌انداز توسعه شهرستان و سایر اسناد بالادست به‌منظور ارائه به کارگروه‌ها و مجاری تصمیم‌ساز شهرستانی و استانی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/2451/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول