اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور:

احیای امر به معروف محوری‌ترین عنصر قیام عاشورا بود

خبرگزاری فارس: دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محوری‌ترین عنصر قیام حضرت سیدالشهدا (ع) بود.

احیای امر به معروف محوری‌ترین عنصر قیام عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان نیروهای مسلح استان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه قدس گیلان محوری‌ترین عنصر قیام حضرت سیدالشهدا (ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست.

وی اظهار کرد: در طول تاریخ قیام‌های متعددی اتفاق افتاد که بیشتر آن بر مبنای نفسانی، کشورگشایی و برپایی حکومت جور و ستم بود اما قیام امام حسین (ع) الهی و به دور از هوای نفس بود.

ذوالنور با اشاره به کلام حضرت حسین (ع) که فرمود «قیام کردم برای اصلاح امت جدم رسول‌الله (ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر»، گفت: جامعه در آن زمان از مسیر اصلی اسلام پیامبر فاصله گرفته بود و این به  خاطر شیطنت‌های معاویه بود که با کمک شخصی به نام ابوحریره احادیثی را جعل و آن را به پیامبر نسبت می‌داد که مردم نیز می‌پذیرفتند بنابراین باید کسی مانند امام حسین (ع) قیام می‌کرد تا مردم را هدایت کند.

ذوالنور افزود: پس از مرگ معاویه امام حسین (ع) فرمود «فاتحه اسلام خوانده شده زمانی که رهبری مانند یزید داشته باشد» بنابراین امام حسین (ع) رذایل یزید را بیان کرد و فرمود کسی مانند من نمی‌تواند با او بیعت کند.

به گفته وی، امر به معروف ابا عبدالله (ع) در کربلا یک تذکر لسانی نبود بلکه جان خود را در این راه تقدیم کرد.

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به  اینکه در حکومت اسلامی مردم به حاکم اسلامی مشروعیت نمی‌دهند بلکه مشروعیت حاکم اسلامی الهی است، تصریح کرد: اگر مردم با حاکم اسلامی بیعت نکنند مقبولیت اجتماعی پیدا نمی‌کند و ولایتش اجرایی نمی‌شود و امیر‌المومنین علی (ع) فرمود اگر مردم به دنبال من نمی‌آمدند و برای بیعت به در خانه‌ام هجوم نیاورده بودند هرگز نمی‌پذیرفتم.

ذوالنور گفت: انسان اگر نمازش از وقت بگذرد آن را قضا می‌کند و توبه‌اش پذیرفته می‌شود اما اگر به واسطه ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر نامی از اسلام نباشد نمازی باقی نمی‌ماند و یا اگر نمازی هم باشد تنها عن‌الفحشا والمنکر نیست.

وی اضافه کرد: نمازی که تنها عن‌الفحشا والمنکر نباشد مانند آن است که در جنگ 33 روزه با لبنان این عربستان است که به جای حمایت از مظلوم، حامی صهیونیسم می‌شود.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور، بزرگ‌ترین اصل امر به معروف و نهی از منکر را دفاع از حریم اسلام نامید و تصریح کرد: مردم ما با مجاهدت و ولایت‌مداری بر این اصل ایستادند و در این راه شهدای زیادی تقدیم کردند و اکنون کشورهای منطقه نیز با استفاده از همین الگو، بیداری اسلامی را رقم زدند.

وی ابراز کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ترک شود خداوند اشرار امت را بر آن مردم مسلط می‌کند و دیگران فرصت جولان می‌یابند.

ذوالنور با بیان اینکه جامعه مانند یک کشتی است که نباید اجازه دهیم کسی این کشتی را سوراخ کند، خاطرنشان کرد: ما نیز به خاطر انتساب به نظام و حکومت می‌توانیم با این پشتوانه با منکر مقابله کنیم و برای اینکار ابتدا باید خودمان روحیه اجتناب از منکر را داشته باشیم و هدف ما خیر باشد نه مچ‌گیری، و هدف اصلاح جامعه باشد.

اوت‌های پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول