اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان

امر به معروف نشانه علاقه به سلامت جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نشان عشق انسان به مکتب اسلام و علاقه انسان به سلامت جامعه است.

امر به معروف نشانه علاقه به سلامت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام ‌عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان با تسلیت به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و با استناد به آیات و روایا‌ت به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نشان عشق انسان به مکتب اسلام و علاقه انسان به سلامت جامعه است.

وی ابراز داشت: امر به معروف موجب تشویق نیکوکاران جامعه‌ و وسیله تذکر و آگاه کردن افراد جاهل است، اجرای این فریضه الهی نشانه‌ غیرت دینی و احساس مسئولیت و در حقیقت نوعی نظارت عمومی و همگانی محسوب می‌شود.

صالح‌نیا تصریح کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر ریشه در درون انسان‌ها دارد و مربوط به زمان‌، مکان، نژاد و منطقه خاصی نیست، این فرایض فطری و غریزی هستند.

وی افزود: سرور و سالار شهیدان فلسفه قیام و نهضت خویش را احیای امر به معروف و نهی از منکر‌و بخشی ‌را در اصلاح امت جدش می‌داند.

امام جمعه کوهبنان خاطر‌نشان کرد: هدف قیام امام حسین (ع) این بود که به مدعیان امت پیامبر (ص) ثابت کند که چقدر از معارف و دستورهای دینی فاصله گرفتند و منظور آن حضرت از اصلاح امت، احیای ارزش‌ها‌ی دینی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر بود.

خطیب جمعه کوهبنان به تجلیل از مقاومت مردم غزه و عمل به شعار «هیهات من الذله» مردم فلسطین اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در مورد غزه کلمه کربلای غزه را به کار بردند که در حقیقت شمر زمان ما وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است که وحشیانه کودکان و مردم غزه را به خاک و خون می‌کشاند.

انتهای پیام/80012/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول