اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

امر به معروف و نهی از منکر تنها یک مسئله تعبدی نیست

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها یک مسئله تعبدی نیست، بلکه ریشه ذاتی و باطنی دارد.

امر به معروف و نهی از منکر تنها یک مسئله تعبدی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی(ع) در رواق امام خمینی(ره)، با اشاره به ابعاد عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: عده‌ای حوادث و رویدادهای واقعه کربلا را فقط سوگواری و اشک و ماتم می‌دانند، اما مسئله این‌گونه نیست؛ بلکه سیدالشهداء(ع) و یارانشان در سال 61 هجری قمری جریانی را در کربلا ایجاد کردند که این جریان فقط مختص آن زمان نبوده بلکه در دوران مختلف زندگانی امت اسلامی به اشکال مختلف تبدیل به یک جریان حاکم و زنده شده است.

علم‌الهدی بیان کرد: جامعه شیعه در هر زمان یک میدان کربلا دارد که در آن دو جناح یزیدی و حسینی در تقابل با یکدیگر بوده و مهم شناخت فلسفه وجودی اباعبدالله‌الحسین(ع) و شناخت این دو جناح است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نقش‌آفرینی در کانون عشق و احساس نسبت به سیدالشهداء(ع)، کمبود و کاستی ندارد و این در حوزه معرفت‌شناسی و آموزه‌های حسینی و برنامه‌های فکری و اعتقادی جریان عاشورا است که نقصان و کاستی وجود دارد.

علم‌الهدی با بیان اینکه بصیرت امروز ما با گذشته فرق کرده خاطرنشان کرد: آنچه را که امروزه از طریق بصیرت در شناخت و معرفت اهل بیت(ع) حاصل شده باید در جهت گسترش و توسعه در عرصه عقلانی امام حسین(ع) و در ورای پهنه احساس و عاطفه باشد و باید کوشش شود خط امام را شناخته و ماهیت واقعه کربلا برای ما مشخص شود.

علم‌الهدی در تبیین فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) برای انقراض حکومت کفر و انجام اصلاحات گفت: قیام امام حسین(ع) برای حاکم کردن امر به معروف و نهی از منکر در میان امتش بوده است و پیام این حرکت این بوده که جامعه فاسد، رهبرانی فاسد خواهد داشت و برای اصلاح یک چنین جامعه‌ای فقط از اهرم امر به معروف و نهی از منکر می‌توان کمک گرفت.

وی افزود: جریان امر به معروف و نهی از منکر تنها یک مسئله تعبدی نیست، بلکه ریشه ذاتی و باطنی دارد و آن غیرت دینی است که این غیرت‌مندی نیاز باطنی و انگیزه درونی ما را تحریک کرده و موجب می‌شود که از خود در مقابل تجاوزات واکنش نشان دهیم.

انتهای پیام/70001/ل/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول