اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج امتداد عاشورا - 74

گلزارهای شهدا در شاهرود غبارروبی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته بسیج گلزارهای مطهر شهدای شهرستان شاهرود غبارروبی و عطرافشانی شد.

گلزارهای شهدا در شاهرود غبارروبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج و با حضور کارکنان سپاه شاهرود، پرسنل گروه 10 پدافند هوایی محرم، گردان‌های امام حسین(ع) و عاشورا و یگان‌های نمونه اقشار بسیج اعم از بسیج دانشجویی، دانش‌آموزی، فرهنگیان، ورزشکاران، طلاب و روحانیان، جامعه پزشکی، مهندسان، مساجد و محلات، گلزار شهدای شاهرود عطرافشانی و گلباران شد.

در ابتدای این مراسم، زیارت عاشورا قرائت شد و بعد از آن شرکت‏کنندگان مزار شهدای شاهرود را گلباران کردند.

مشابه این مراسم به همت حوزه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت در گلزارهای مطهر شهدای منطقه باغ‏زندان، شهر رویان، شهر بسطام، شهر مجن، شهر کلاته‏خیج و روستاهای میقان، قلعه نوخرقان، ابر و دهملا برگزار شد.

در هفته بسیج، مراسم غبارروبی گلزار شهدا در همه شهرها و روستاهای استان سمنان با حضور بسیجیان برگزار می‏شود.

به گزارش فارس از شاهرود، همچنین با هدف بزرگداشت ایام محرم‏الحرام و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم زنجیرزنی و سینه‌زنی پاسداران شاهرود به همت هیئت عاشقان ثارالله گروه 10 پدافند هوایی محرم برگزار شد.

بنا بر این گزارش،‌ کارکنان گروه 10 پدافند هوایی محرم، ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود و گردان‌های امام حسین(ع) و عاشورا به صورت دسته‏های سینه‌زن و زنجیرزن مکان مسجد غربا تا حسینیه اعظم مدرسه قلعه را طی کردند و در عزای سالار شهیدان و یاران با وفایش به نوحه‌خوانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم، زیارت عاشورا توسط اکبر نظری قرائت شد و در ادامه این مراسم با تجمع همه عزاداران در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود پایان یافت.

در این مراسم شرکت‏کنندگان در حالی‌ که پیراهن مشکی به تن داشتند، به یاد مصیبت‌های اهل بیت(ع) پیامبر بر سر و سینه زدند و با حرکت در شهر شعائر دینی و مذهبی را تکریم کردند.

انتهای پیام/74006/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول