اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

بسیج محصول نهضت حسینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: بسیج یکی از محصولات کربلا و نهضت حسینی است که اکنون آثار و برکات آن را شاهد هستیم.

بسیج محصول نهضت حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های نماز جمعه زابل در مصلای المهدی(عج) این شهرستان اظهار داشت: رویش‌های حادثه عاشورا را می‌توان به «زهیربن‌قین» اشاره کرد که ابتدا این فرد مقابل امام حسین (ع) بود و یکباره به سمت او تغییر کرد، هیچ یک از نویسندگان تاریخ نتوانستند کشف کنند که امام حسین(ع) به «زهیربن‌قین» چه چیزی گفت که ناگهان از این رو به آن رو شد.

وی افزود: پس از گفت‌وگوی امام حسین(ع) با زهیر یکباره گفت به حسین ملحق شویم، در کربلا می‌گویند زن زهیر مشوق او بود امام حسین(ع) این فرد را در سمت راست لشکر قرار داد.

امام جمعه زابل در مورد ریزش‌های کربلا بیان کرد: شخصی به علت اینکه مبادا متهم شود با امام حسین(ع) رابطه دارد یک خیمه جدا در مکان دیگری زد، گوش‌هایمان را باز کنیم این فرد کسی بود اهل نماز اول وقت و زکات، این فرد را امام صدا زد نیامد، امام رفت به خیمه‌اش و فرمودند« می‌دانی وضعیت چگونه است» جیفی رو کرد به امام حسین(ع) و گفت «ای پسر پیغمبر من یک اسب تندرو و یک شمشیر برنده دارم من اینها را تقدیم می‌کنم که سهمی در رزم داشته باشم، اباعبدالله(ع) ناراحت شدند و فرمودند«برو اگر می‌توانی یک جایی بروی که صدای هل من ناصر من را نشنوی»

طباطبایی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) خطاب به جیفی نگفت که برو که من تو را نبینم، افزود: ایشان فرمودند «برو اگر می‌توانی یک جایی بروی که صدای هل من ناصر من را نشنوی»، مگر می‌شود جایی رفت که صدای هل من ناصر ینصرنی ابا عبدالله شنیده نشود، کجاست که صدای مظلوم شنیده نشود، جیفی از آن بدبخت‌هایی است که راه سعادت را کنار زد.

وی با بیان اینکه امسال هفته بسیج و ماه محرم و حماسه خونین کربلا تقارن پیدا کرده است، بیان کرد: این تقارن موجب شده تا شعار محوری هفته بسیج امسال «بسیج امتداد عاشورا» نام بگیرد بسیج یکی از محصولات کربلا و نهضت حسینی است، که اکنون آثار و برکات آن را شاهد هستیم.

امام جمعه زابل با طرح پرسشی مبنی بر اینکه اکنون نتایج حماسه خونین کربلا چیست؟ گفت: در عصر حاضر دنیا چه اتفاقی می‌افتد؟ حماسه خونین کربلا را الآن در جنگ نرم و میدانی دشمن که سرنوشت‌سازترین دوران تاریخ است می‌توان مشاهده کرد، این تحولات را نباید دست کم گرفت، حماسه کربلا در راستای مبارزه با یزیدیان زمان را باید پیدا کنیم، بصیرت‌افزایی یعنی همانی که مقام معظم رهبری در جریان فتنه فرمود «مردم باید بصیرت دینی داشته باشند».

طباطبایی یکی از اهداف امام حسین(ع) را بصیرت‌دادن و آگاهی دادن عنوان کرد و افزود: امام حسن(ع) قربانی جهل آن روز مردم شد، بصیرت‌افزایی یکی از آثار حماسه کربلاست، آنهایی که سکوت کردند چه شد؟ بنی‌امیه از جهل مردم آن زمان استفاده کرد در این عرصه یک چیزهایی به ما یاد داده شد، آنهایی که غرب زده‌اند و همواره درخواست «رابطه با آمریکا» را تکرار می‌کنند، این را امام حسین(ع) به ما یاد داد، شما می‌خواهید به ما یاد بدهید بعد از امام حسین(ع) روزی نیست که کلاه سر ملت مسلمان برود.

وی در مورد نبود تصمیم عقب نشینی در برابر دشمن و عبارات مدرن اباعبدالله در این مورد گفت: امام حسین(ع) با عبارات ناب و مدرنی فرمودند«اگر دین جز با کشتن من زنده نمی‌شود، شمشیرها جان من را بگیرید».

خطیب جمعه زابل در ادامه با اشاره به اینکه بر مردم غزه هشت روز از آسمان، زمین و دریا آتش بارید، مگر امام حسین(ع) عقب نشینی کرد؟ این همه مذاکره و کنفرانس و جلسه گذاشتند و آخر کار به جایی رسید که اسرائیل تقاضای آتش بس کند، اینها غیرت نیست؟ پیروزی از آن کیست؟

طباطبایی با بیان اینکه الآن دوران سنگ‌پرانی تمام شده است، جواب اسرائیل موشک است، در مورد استقبال از شهادت و نترسیدن از آن گفت: دشمن می‌خواست با اقدام تروریستی مردم را بترساند تا عزاداری نکنند، یک آدم نادان و مزدور را به سمت مسجد و محل برگزاری نماز جمعه فرستاد تا مردم را از فرایض بازدارد، این مزدور آمد در مسجد وقتی فهمید شناسایی شده ترسید و فرار کرد، آن بسیجی چه کرد؟ اینها نشانه‌ها و شاخصه‌های بسیج است.

وی تصریح کرد: بسیج محصول کربلا است، کسی که او را تعقیب می‌کند یعنی مرگ را در آغوش گرفته است، آن فرد شرور دید بسیجی او را می‌گیرد خود را منفجر کرد، چه کسی فرار کرد؟ تعقیب کننده کیست؟ اینها را از امام حسین(ع) یاد گرفته و نشان از نهضت عاشورا دارد.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول