اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

نقشه خاورمیانه جدید را کشورهای اسلامی ترسیم می‌کنند نه کاخ سفید

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: نقشه خاورمیانه جدید را جوانان غیور کشورهای اسلامی ترسیم می‌کنند نه سردمداران کاخ سفید.

نقشه خاورمیانه جدید را کشورهای اسلامی ترسیم می‌کنند نه کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: صهیونیست‌ها و سردمداران کاخ سفید گمان می‌کنند می‌توانند با زور و فشار نقشه خاورمیانه جدید را ترسیم کنند در حالی که باید آرزوی خود را به گور ببرند.

وی با اشاره به پیروزی مردم غزه در برابر صهیونیست‌های جنایتکار تصریح کرد: مردم فلسطین و غزه امروز به خوبی می‌دانند که تنها راه شکست اسرائیل غاصب مقاومت و ایستادگی است اگر در جنگ 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه در برابر رژیم غاصب اسرائیل به پیروزی رسیدند تنها و تنها به خاطر ایستادگی و مقاومت بود.

امام جمعه اراک گفت: مردم غزه نشان دادند هیچ چیزی نتوانست مانع از مقاومت آنها شود، با مقاومت هشت روزه خود کاری کردند که صهیونیست‌ها شروط آنها مبنی بر عدم ترور رهبران حماس و مقاومت و باز کردن دروازه‌ها را قبول کرده و آتش‌بس را بپذیرد که این نشان از پیروزی مقاومت است.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: اسرائیل غاصب از تمام ظرفیت‌های خود در این هشت روزه استفاده کرد تا بتواند مردم غزه را مجبور به دست برداشتن از مقاومت کند، اما دیدیم حملات آنها چیزی جز خفت و خاری برایشان نداشت.

وی اظهار داشت: آتش‌بس نشانگر این واقعیت است که بنیادهای رژیم بسیار غاصب اسرائیل سست‌ و نابود شدنی است و قدرت پوشالی رژیم منحوس اسرائیل غاصب که خود برای خود ساخته بود در هم شکسته شد.

وی تصریح کرد: صلابت، استواری، رشادت و مقاومت و عزم جدی ملت مقاوم فلسطین در برابر اشغالگران متجاوز آسیب روحی بزرگی به صهیونیست‌ها وارد کرد و صدمات جبران‌ناپذیری به آنان وارد ساخت.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه اسرائیل غاصب در این جنگ مقطعی اهداف زیادی را دنبال می‌کرد، خاطر نشان کرد: این آتش‌بس نشان داد صهیونیست‌ها در ارزیابی‌ها و محاسبات خود کاملا دچار اشتباهات شده و به اهداف از پیش تعیین شده خود دست نیافتند.

وی گفت: ایران دانش ساخت موشک‌های دست سومی خود را در اختیار حماس گذاشت، اسرائیل باید بداند اگر روزی به ایران حمله کند موشک‌های پیشرفته ایران قلب صهیونیست‌ها را در هم خواهد کوبید.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها بی‌آنکه به اهداف نظامی خود برسند شکست را پذیرفتند، بیان کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند با هر حمله به کشورهای منطقه، تنها آبروی خود را می‌ریزند و مرگ و نابودی خود را نزدیک می‌کنند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: شکست صهیونیست درس‌ بزرگی برای دولت‌های غربی و استکبار به همراه داشت که آن‌ها باید به خوبی این درس‌ها را فرا بگیرند.

دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری مراسم عزاداری برای ائمه اطهار(ع) باید احیای امر دین و زنده کردن فرهنگ اسلامی باشد.

وی افزود: زنده کردن عفاف، تقویت ایمان و اخلاص در جامعه، رشد اخلاق و فضیلت، دور کردن جامعه از بی‌بند و باری‌ها از مسائلی است که باید بکوشیم در مراسم‌ عزاداری به آن توجه شود.

دری‌‌نجف‌آبادی همراهی با مردم، درک صحیح معنای ولایت، امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از حریم دین را از ویژگی‌های فرهنگ عاشورایی عنوان کرد.

امام جمعه اراک با تاکید بر لزوم یکپارچه برگزار کردن مراسم‌ عزاداری گفت: پرهیز از اسراف در خرید ابزار و ادوات از قبیل سنج و طبل باید در دستور کار قرار گیرد، هزینه‌ بیهوده برای خرید این ابزار حرام است.

دری‌نجف‌آبادی همچنین با اشاره به هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یادگار امام(ره) و بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب و خار چشم دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و تفکر بسیجی مهم‌ترین سلاح علیه تحریم‌ها، تهدید‌ها و توطئه‌های دشمنان به شمار می‌رود ادامه داد: امروز به برکت فرهنگ و تفکر بسیجی همه توطئه‌های دشمنان علیه ایران نقش بر آب شده و دشمن به خوبی می‌داند با وجود بسیجیان نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی افزود: بسیج موجب عزت و اقتدار جامعه اسلامی است و بسیجیان باید بکوشند در همه عرصه‌ها موجب عزت و افتخار برای ایران اسلامی شوند.

انتهای پیام/87001/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول