اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی خراسان جنوبی:

مصرف فرآورده های پاستوریزه نقش مهمی در کنترل بیماری تب مالت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: مصرف فرآورده های پاستوریزه نقش بسزایی در کنترل بیماری تب مالت دارد.

مصرف فرآورده های پاستوریزه نقش مهمی در کنترل بیماری تب مالت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، محمدعلی بخشی اظهار داشت: بیماری تب مالت از طریق شیر، پنیر و سایر فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه به انسان منتقل می شود.

وی گفت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش مصرف فرآورده های لبنی به ویژه بستنی، شهروندان از مصرف هر گونه فرآورده غیر پاستوریزه جدا خودداری کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی بیماری های مشترک بین انسان و دام را به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت جامعه انسانی دانست.

بخشی افزود: سیاست سازمان دامپزشکی کشور برای مقابله با بیماری تب مالت، ریشه‌کنی آن از طریق واکسیناسیون جمعیت دامی و کشتار دام‌های مبتلا به بروسلوز است.

وی با اشاره به تب مالت به عنوان یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و حیوان، خاطرنشان کرد: تب مالت هیچ گونه علائمی در دام ندارد و انتقال این بیماری به انسان بیشتر از طریق مصرف شیر غیر پاستوریزه است.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول