اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

آسیب دشمن به هئیت‌های مذهبی نقطه آغازین انحرافات است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: آسیب دشمنان به هیئت‌های مذهبی نقطه آغازین انحرافات و خرافات است.

آسیب دشمن به هئیت‌های مذهبی نقطه آغازین انحرافات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی باید نسبت به محتوای اشعار توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مستند بودن محتواها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: مستند بودن محتواها از ورود آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سیاست‌های 10گانه‌ای برای تاثیرگذاری بیشتر و جلوگیری از آسیب‌ها و تهدید‌ها در نظرگرفته شده است، تصریح کرد: این سیاست‌ها به مسئولان هیئت‌ها و مداحان استان زنجان ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان، شورای هیئات مذهبی و مداحان و مسئولان هیئت‌ها، آسیب‌ها در استان زنجان به حداقل رسیده است.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه نمادهای ناصواب در استان زنجان وجود نداشته است، اضافه کرد: اگر هم با اینگونه نمادها در استان مواجه شده‌ایم با تذکر مسئولان مربوطه و مداحان برطرف شده است.

*فرهنگ عاشورا یک گنج ارزشمند برای ملت ایران است

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ غنی عاشورا برای کشور ایران یک گنج بزرگی به شمار می‌رود، ادامه داد: طبیعی است که از این گنج بزرگ به نحو عالی نگهداری کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طمع دشمنان نیز نسبت به ارزش‌های کشور بیشتر است، افزود: متولی ارزش‌ها و گنج‌های مهم باید تدابیر بیشتری برای حفاظت از آنها بیندیشد.

وی با اشاره به اینکه عمق تربیتی در فرهنگ و نهضت عاشورا بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: از این مدرسه انسان‌های بزرگ و آزادی‌خواه، حق طلب و ظلم‌ستیز تربیت یافته‌اند.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه باید دستان دشمنان را از دست‌اندازی به مکتب بزرگ عاشورا کوتاه کرد، اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف باید از ورود آسیب‌ها به عزاداری‌ها و فرهنگ غنی عاشورا جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن با ورود خود به این حوزه می‌تواند آسیب جدی به این بخش برساند، تصریح کرد: این آسیب دشمنان می‌تواند نقطه آغاز انحرافات و خرافات باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در زمینه انحرافات و خرافات باید هیئت‌های مذهبی و مراسم عزاداری‌های استان زنجان مورد رصد قرار گیرد، ادامه داد: باید مسئولان هیئت‌های مذهبی استان نیز نسبت به پیشگیری از خرافات در هیئت‌ها حساس باشند.

*حمل تصاویر یکی از مصادیق انحرافات و خرافات در عزاداری‌ها است

وی با اشاره به اینکه خرافات و انحرافات در قالب‌های مختلف با عنوان نمادهای عاشورا القاء می‌شود که یکی از مهم‌ترین مصادیق آن حمل تصاویر است، یادآور شد: برخی از شیوه‌های عزاداری و انجام حرکات خاصی نیز می‌تواند سبب انحراف هیئت‌های مذهبی و ترویج خرافات شود.

حجت‌الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از انحرافات و خرافات در هیئت‌های مذهبی باید به سه محور مهم مسجد، قرآن و روحانی در مراسم عزاداری‌ها توجه ویژه‌ای شود، ادامه داد: این محورها چارچوب عزاداری و دروازه کنترل انحرافات هستند.

وی با بیان اینکه محوریت روحانیت از جمله حضور مبلغان در هیئت‌های مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: روحانیون صاحب فکر و نگهبانان گنج بزرگ عاشورا و فرهنگ غنی آن هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه محوربودن قرآن در عزاداری‌ها مسیر حرکت را مصونیت بخشیده و از کج‌روی‌ها جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: قرآن به عنوان کلام خداوند راهنمای انسان است.

وی برگزاری مراسم عزاداری‌ها در مساجد را سبب برقراری نظارت عمومی به ویژه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و یادآور شد: دشمنان نمی‌توانند در مساجد جولان دهند.

انتهای پیام/73006/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول