اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم:

استفاده از برخی ابزارها در عزاداری‌ها سبقه تاریخی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم گفت: استفاده از برخی ابزارها در عزاداری‌ها سبقه معنوی و ریشه تاریخی ندارد.

استفاده از برخی ابزارها در عزاداری‌ها سبقه تاریخی ندارد

حجت الاسلام محمدرضا حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: مهم‌ترین شاخصه عزاداری برای سرور و سالار شهیدان داشتن روحیه اخلاص، همدلی، وحدت، ایثار و فداکاری است و نباید بگذاریم عده‌ای سودجو حرکت هیئت‌ها را به سمت و سویی غیر از عزاداری کشیده و باعث از بین رفتن ارزش عزاداری شوند.

وی با بیان اینکه عاشورا پیام رهایی از ظلم است، افزود: کسانی که عاشورا را کلاس درس خود قرار دهند آزادگی را پیشه زندگی خود کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم با بیان اینکه آوردن ساز، علم در عزاداری‌ها سبقه معنوی و ریشه تاریخی ندارد، ابراز داشت: رعایت حقوق مردم، رعایت نظم و پاکیزگی در طول مسیر عزاداری، دوری از خرافات و عدم استفاده از طبل‌ها و علم‌هایی که دور از هرگونه سندیت بوده از جمله کارهایی است که باید مورد توجه هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

وی بیان داشت: گاهی در عزاداری‌ها روضه‌هایی که خوانده می‌شود و یا سخنانی که گفته می‌شود واقعیت و وجود خارجی ندارد و اگر به هر دلیلی در مراسم عزاداری از سوی مداح، سخنران و یا صاحب مجلس دروغ گفته شود، این از مصادیق حرکات ضد اخلاقی است.

حسینی خاطرنشان کرد: کسی که به قیام و تبیین حادثه عاشورا می‌پردازد باید اطلاعات کاملی نسبت به مسائل آن زمان و حتی شرایط اجتماعی معاصر داشته باشد تا بتواند آن حادثه عظیم را بیان کند.

انتهای پیام/ 2448/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول