اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

آیین‌های عزاداری سد محکمی برابر تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کهنوج گفت: باید با برگزاری هرچه با‌شکوه‌تر آیین عزاداری و زنده نگهداشتن قیام عاشورا به عنوان سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان تلاش کنیم.

آیین‌های عزاداری سد محکمی برابر تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام ‌اکبر افشارمنش ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از  مسجد تازه تأسیس حضرت النبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج اظهار داشت: این مکان معنوی نه‌تنها در این شهرستان بلکه در منطقه جنوب استان کرمان موجب ارتقای سطح دینی و معنوی جامعه و ترویج ارزش‌های عاشورا می‌شود.

وی افزود: دانشجویان باید حداکثر استفاده را از این فرصت مناسب ببرند و در کنار آموزش به تقویت روحیه معنوی خویش بپردازند.

افشارمنش در ادامه به فلسفه قیام امام حسین (ع) پرداخت و تصریح کرد: باید با برگزاری هرچه با‌شکوه‌تر این فریضه معنوی و زنده نگهداشتن قیام عاشورا به عنوان سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان تلاش کنیم تا در حفظ آن کوشا باشیم.

کمال جوانمرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج نیز با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در زمینه ساخت مسجد این واحد دانشگاهی اظهار داشت: ساختمان مسجد با متراژ یک‌هزار و 70 متر مربع در سال 87 آغاز شد.

وی با بیان اینکه احداث این مسجد مدت چهار سال به طول انجامید، ابراز داشت: سرانجام با پیگیری‌های مستمر در ماه محرم سال جاری آماده بهره‌برداری و به نام مسجد النبی (ص) نامگذاری شده است.

جوانمرد ساختمان مسجد را شامل دو بخش ذکر و عنوان کرد: قسمت همکف آن به عنوان نمازخانه و طبقه فوقانی مسجد به عنوان بخش اداری شامل دفتر فرهنگ اسلامی، بسیج دانشجویی و تشکل سیاسی اسلامی رهروان ولایت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی مسجد را یکی از مهم‌ترین مکان‌های رشد و تعالی انسان دانست و اذعان داشت: امیدواریم با احداث مسجد در این واحد دانشگاهی مراسم فرهنگی و مذهبی هرچه بیشتر و با‌شکوه‌تر برگزار شود.

انتهای پیام/80008/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول