اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه

نونهالان شهر ساحلی بنک عزاداری کردند

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور مسئولان و مردم، نونهالان شهر ساحلی بنک عزاداری کردند.

نونهالان شهر ساحلی بنک عزاداری کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان صبح امروز مراسم سوگواری سالار شهیدان با حضور جمعی از نوجوانان و نونهالان شهر ساحلی بنک برگزار شد.

این مراسم با عزاداری و سوگواری ‌امام حسین (ع) و یاران باوفایش و با قرائت زیارت عاشورا و سینه‌زنی دانش‌آموزان و اهداء نذورات همراه بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کنگان در این آیین ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان عالم، حضرت امام حسین (ع)، از برگزارکنندگان مراسم عزاداری در مدارس کنگان در تمام مقاطع تحصیلی قدردانی کرد و اظهار داشت: در ماه محرم این اشک حزن و ماتم در عزای سیدالشهداء (ع) در وجود همه عاشقان و دلسوختگان اهل بیت (ع) وجود دارد و در حقیقت همه شیعیان در این ماه عاشقانه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز خواهند کرد.

عباس شریف اضافه کرد: در حوزه آموزش و پرورش که وظیفه تربیتی را در سرلوحه کار خود قرار داده و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با اهل بیت(ع) و الگو گرفتن از شیوه زندگانی آن بزرگان را به دانش‌آموزان می‌آموزد، در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: ماه محرم و شهادت سیدالشهداء (ع) از بارزترین برنامه‌هاست به‌ویژه که حرکت امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بوده و باید این امر در همه امور زندگی به کار گرفته شود.

رئیس آموزش و پرورش کنگان یادآور شد: ان‌شاء‌الله عزاداری دانش‌آموزان در این ماه مورد رضایت حق تعالی قرار خواهد گرفت.

وی با تقدیر از همه عوامل اجرایی این مراسمات گفت: افزایش سطح کیفی برنامه‌های عزاداری و سایر برنامه‌های فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

در این آیین، نوجوانان عزادار با پوشیدن لباس سیاه و با حمایل‌های بسیج دانش‌آموزی در ماتم نوجوان کربلا اشک ماتم ریختند.

در این مراسم پس از قرائت مقاله بسیج، نوحه‌خوانان دانش‌آموزی به نوحه‌سرایی پرداختند و دانش‌آموزان نیز به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/2451/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول