اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

تصمیمی برای افزایش قیمت مسکن مهر اتخاذ نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: آن دسته از واحدهای مسکن مهر که در مرحله نازک‌کاری هستند هیچ گونه افزایش قیمتی ندارند.

تصمیمی برای افزایش قیمت مسکن مهر اتخاذ نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمدرضا قلندر با اشاره به شرایط موجود و گرانی بعضی مصالح ساختمانی که موجب پاره‌ای گمانه‌زنی‌ها در خصوص افزایش آورده اعضای تعاونی‌های مسکن مهر شده است، ابراز کرد: آن دسته از واحدهایی که آماده تحویل بوده و مراحل نهایی را می‌گذرانند هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته و تاکنون درباره دیگر واحدهایی که در مراحل اولیه ساخت هستند نیز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی در زمینه مشکلات ایجاد شده برای آن دسته از شهروندان که پیش از تحویل رسمی واحدهای مسکن مهر اقدام به سکونت در این واحدها کرده‌اند، گفت: اداره ‌کل راه و شهرسازی استان قم زمانی واحدها را به طور رسمی تحویل صاحبانشان خواهد داد که تمام مراحل ساخت و احداث تأسیسات زیربنایی آن‌ها تکمیل شده باشد؛ اما با توجه به مشکلاتی که این افراد داشته‌اند برخی از آن‌ها بدون هماهنگی و رضایت این اداره‌ کل اقدام به سکونت در واحدهایی کرده‌اند که هنوز دچار مشکلاتی بوده و آماده تحویل رسمی نیستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم سخت‌ترین بخش پروژه بزرگ و بی‌نظیر ساخت واحدهای مسکن مهر را مرحله نرم‌افزاری آن دانست و افزود: از تمام کسانی که در این واحدها مستقر شده‌اند تقاضا داریم هر چه سریع‌تر با پیگیری و جدیت نسبت به دریافت دفترچه اقساط بانکی اقدام کنند وگرنه سود مشارکت بانک افزایش یافته و پرداختی متقاضیان بیشتر خواهد شد ضمناً تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها باید نسبت به تهیه پایان کار سند و سایر مدارک اقدام کنند.

وی با تاکید بر غیر قانونی بودن هر گونه واگذاری، فروش واحدهای مسکن مهر پیش از تحویل و واگذاری قطعی از سوی مراجع قانونی گفت: تنها کسانی می‌توانند نسبت به دریافت واحد مسکن مهر خود اقدام کنند که ثبت‌نام کننده اول باشند ضمن اینکه خریدار هیچ حقی از این واحد نداشته و پاسخگویی پیامدهای آن به عهده فرد اول (فروشنده) است.

قلندر با اعلام اینکه هیچ تعاونی مسکنی حق جایگزین کردن افراد در واحدهای انصرافی را ندارد ادامه داد: هرگونه تغییر و جابجایی باید تنها از طریق اداره ‌کل راه و شهرسازی استان صورت گیرد و تعاونی‌ها مجاز به این امر نیستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به سوءاستفاده‌های صورت گرفته برای ثبت‌نام واحدهای مسکن مهر گفت: تنها راه ثبت‌نام قانونی از طریق پست است.

وی پیگیری برای دریافت دفترچه اقساط بانک مسکن را بسیار مهم خواند و خاطر نشان کرد: ترتیبی اتخاذ شده که اعضای تعاونی‌ها برای دریافت دفترچه اقساط بانک دچار زحمت نشوند و بانک مسکن هم در حال حاضر به صورت موقت دفترچه اقساط را در اختیار مردم عزیز قرار می‌دهد.

قلندر همچنین از اتحادیه‌ها خواست نسبت به آماده‌سازی معابر و محلات واحدهای مسکن مهر، همکاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

انتهای پیام/ل/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول