اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه-40

جوادی‌پور: تولی و تبری از ارکان ولایت است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: ولایت از دو رکن تولی و تبری تشکیل شده است که همه موظف به توجه به آن هستند.

جوادی‌پور: تولی و تبری از ارکان ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام مصطفی جوادی‌پور ظهر امروز در مراسم عزاداری بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی شاهرود که با حضور بیش از 100 نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: علت مهم رخ دادن واقعه عاشورا، بی‌بصیرتی خواص جامعه بود.

وی تصریح کرد: این امر باعث شد تا بعد از ارتحال پیامبر(ص)، جامعه اسلامی به انحراف کشیده، امام علی(ع) 25 سال خانه‌نشین شده و امام حسن(ع) به صلح راضی شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به قیام امام حسین(ع) بیان داشت: امام حسین(ع) طبق سخنان خود برای اصلاح امت جدش، پیامبر و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر خروج کرد و در این راه همه هستی خود را به میدان آورد تا نشان دهد که کار او حق است.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که برابر امام حسین(ع) ایستادند مسلمان بودند، بیان کرد: بی‌بصیرتی جامعه باعث شد تا مسلمانانی که قاریان و حافظان قرآن بودند و خود را مدافع اسلام و سنت پیامبر می‌دانستند، برابر نوه ایشان بایستند و تا جایی پیش بروند که بر اهل بیت پیامبر نیز بی‌حرمتی روا دارند.

جوادی‌پور با تاکید بر درک صحیح اسلام و معرفت عمیق گفت: اگر می‌خواهیم راه امام حسین(ع) را ادامه دهیم و خدای نکرده با اعمال خودمان مقابل اهل بیت(ع) قرار نگیریم، باید معرفت و بینش خود را نسبت به اسلام افزایش دهیم و بصیرت‌افزایی داشته باشیم.

وی پیروی از ولایت را یکی از ارکان مهم هدایت جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در هر عصر و زمانی، بندگان خدا از ولی امر اطاعت کنند، گمراه نخواهند شد و در راه مستقیم خواهند ماند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در زمان حاضر که امام عصر(عج) در غیبت هستند، تکلیف ما اطاعت از نائب ایشان است و سخنان او چراغ راه و حجت بر اعمال و کارهای ماست.

انتهای پیام/74007/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول