اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد

راهیابی 90 درصد نظام مهندسی سیستان‌وبلوچستان به دوره ششم

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: 90 درصد اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی دوره پنجم سیستان‌وبلوچستان به دوره ششم راه یافتند.

راهیابی 90 درصد نظام مهندسی سیستان‌وبلوچستان به دوره ششم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمود میری در جلسه تودیع و معارفه هیئت مدیره سازمان مهندسی ساختمان استان اظهار داشت: کسب رتبه برتری کشور در اجرای مقررات ملی ساختمان در سال 90 بیانگر توانمندی و رضایتمندی نیروهای فعال متخصص و کارآمد این حوزه است که توانسته‌اند گام‌های مؤثر در طول سه سال در زمینه عمران و ارتقاء کیفیتی مقررات نظام مهندسی استان بردارند.

وی با احساس نیاز تحول، تغییر و مهندسی کردن کارگروه‌ها و کارشناسان حوزه فنی و حوزه اجرایی در زمینه طراحی تصویب تملیک دارایی نظارت در پروژه‌های عمرانی افزود: مجرب‌ترین کارشناسان برای اجرای این پروژه‌ها به‌کار گرفته شد.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان از بازنگری در کمیته‌های تخصصی شورای فنی سخن گفت و بیان داشت: با اجرای دقیق این امر توان ظرفیت کار به سه برابر رسیده و نتیجه مطلوب در فرآیند زمانی دو ماهه حاصل شد.

میری تصریح کرد: تأخیری که در پروژه‌های مهر ماندگار ایجاد شده بود برطرف و کارگروه‌ها به شدت فعال شدند و در دو ماه گذشته هشت جلسه در زمینه پروژه‌های مهر ماندگار برگزار که حاصل آن نتایج مطلوبی در شتاب‌گیری اجرای پروژه‌های مهر ماندگار بود.

وی از تفویض اختیار در حوزه شورای مسکن و تشکیل کمیسیون‌های زیربنایی و شورای ترافیک و ایمنی حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: با تشکیل جلسات تخصصی اعضای کارشناسان با سه سال سابقه به کارشناسان 85 واگذار شد و این مهم در بهبود ارتقای عمرانی و آبادانی شهرهای استان در آینده‌ای نزدیک نمود خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان‌وبلوچستان افزود: برای تصمیم‌گیری در امور آب زابل با هماهنگی فرمانداران، آبیاران، جهادکشاورزی، معاونت برنامه‌ریزی و نمایندگان کشاورزان، کمیسیون ویژه‌ای تشکیل شد و برای نخستین بار حوزه بالادستی هیرمند آبگیری شد که انتظار می‌رود با استفاده از فرصت‌ها، تحول شگرفی در امر کشاورزی منطقه حاصل شود.

میری از سرانه طرح جامع محمدآباد که معضلی با ساختار پیچیده شده بود خبر داد و بیان کرد: با تعامل و تشکیل 15 جلسه با کارگروه‌های تخصصی و مشاوران فن و نمایندگان مجلس توانستیم این معضل را در شورای برنامه‌ریزی کارشناسی و برطرف کنیم.

وی به پیگیری روند پروژه‌های دانشکده صنعت و معدن خاش، پروژه کنارک و فاز دوم زیباشهر زاهدان اشاره کرد و گفت: مناطق 9گانه شهرک جهاد با 5 هزار واحد که در مدت 15 سال ساخته شده ولی از امکانات رفاهی و بهداشتی برخوردار نیست نباید اجازه داد برخی از اشتباهات کارشناسی نشده مجدداً تکرار شود.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان از مهندسان و کارشناسان نظام مهندسی خواست تا با توان مضاعف مسائل شهری را در حوزه کار خود با قاطعیت و جدیت بیشتر دنبال کنند و از تمامی توان خود بهره گیرند تا شهر زاهدان و سایر شهرهای استان از نظم مهندسی مطلوب شهری برخوردار شوند.

میری به بی‌توجهی دپوی نخاله‌ها در سطح شهر اشاره کرد و افزود: این مسئله در سطح شهرها معضلی شده و به زیبایی شهر آسیب وارد کرده است.

وی از هیئت مدیره جدید خواست تا مسائل شهری را با دقت بیشتری نظارت کنند تا از شهرهای مطمئن و ایمنی برخوردار شویم.

در پایان این مراسم، لوح تقدیر به هیئت مدیره پنجم اعطاء و اعتبارنامه‌های اعضای دوره ششم نیز به آنان اهداء شد.

انتهای پیام/75003/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول