اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران خبر داد

اختصاص 2 میلیارد ریال به پژوهش نظام مهندسی مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران یکی از اولویت‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان را تحقیق و پژوهش عنوان کرد و گفت: برای بخش پژوهش اعتبار 2 میلیارد ریالی در نظر گرفته شد.

اختصاص 2 میلیارد ریال به پژوهش نظام مهندسی مازندران

مصطفی خاوری‌نژاد در حاشیه مراسم تودیع و معارفه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با بیان اینکه سازمان دارای  18 هزار عضو است، اظهار داشت: 6 هزار و 640 نفر از اعضای نظام مهندسی ساختمان مازندران دارای پروانه هستند.

وی ادامه داد: 70 درصد از اعضای هیئت مدیره دوره پنجم در این دوره نیز فعالیت دارند.

* بیشتر ساخت‌وسازها توسط افراد فاقد پروانه

این مسئول تصریح کرد: درصد کم مهندسان دارای پروانه در مازندران نگران‌کننده است.

خاوری‌نژاد جذب مهندسان ساختمانی در نظام مهندسی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان آمادگی صدور پروانه را برای مهندسان عضو نظام در استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 5 میلیون مترمکعب پروانه ساخت برای اعضای نظام مهندسی صادر می‌شود، بیان داشت: بیشترین ساخت‌وسازها توسط افرادی است که فاقد پروانه نظام مهندسی هستند.

خاوری‌نژاد اصلاح ساختار درون‌سازمانی، راه‌اندازی دفاتر شهرستانی، تجهیز چند دفتر نمایندگی در شهرهای استان را از فعالیت‌های دوره پنجم هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در مازندران دانست و گفت: آموزش کارکنان در تکریم ارباب رجوع، قرارداد طرح طبقه‌بندی مشاغل و مکاتبات اداری از سری فعالیت‌های هیئت مدیره دوره پنجم سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در طول سه سال بوده است.

*فعالیت 200 عضو نظام مهندسی در حوزه کنترل و نظارت

وی اولویت برنامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان را تحقیق و پژوهش عنوان کرد و گفت: برای بخش پژوهش اعتبار 2 میلیارد ریالی در نظر گرفتیم.

این مسئول آسیب‌شناسی معماری را از مهم‌ترین طرح‌های تحقیقاتی سازمان نظام مهندسی ساختمان در مازندران دانست و ادامه داد: بحث کنترل و نظارت مهم‌ترین فعالیتی است که در سازمان نظام مهندسی ساختمان جدی گرفته می‌شود.

وی افزود: 200 نفر از اعضای نظام مهندسی ساختمان در سطوح مختلف در حوزه کنترل و نظارت فعالیت کرده  و 12 هزار بازدید را در پروژه‌ای سه ساله انجام دادند.

خاوری‌نژاد راه‌اندازی آزمایشگاه مقاومت مصالح را از فعالیت‌های هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی دوره پنجم عنوان کرد و یادآور شد: نمونه بتن و کشش میلگرد از عملکرد این آزمایشگاه در مازندران است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به اینکه طرح استفاده از ناظر هماهنگ‌کننده برای مهندسی ساختمان ضروری است، تصریح کرد: تاکنون 418 شناسنامه فنی و ملکی در استان مازندران صادر شد.

*صدور سند تفکیکی برای 20 هزار واحد مسکونی آپارتمانی

وی با بیان اینکه به دفاتر نظام مهندسی در شهرستان‌ها تفویض اختیار شده است، بیان داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که نظام مهندسی ساختمان با ثبت اسناد داشت تمام اسناد تفکیکی واحدهای ساختمانی در آپارتمان‌ها صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون برای 20 هزار واحد مسکونی آپارتمانی در مازندران سند تفکیکی صادر شد.

خاوری‌نژاد افزود: بیمه مسئولیت مهندسان در حالی انجام می‌شود که تمامی پروژه‌ها دارای بیمه سه ساله مسئولیت اجرایی و 10 ساله پس از بهره‌برداری ساختمان است.

*اختصاص 270 میلیارد ریال تسهیلات به اعضای نظام مهندسی

رئیس هیئت مدیره ساختمان استان مازندران با بیان اینکه هئیت مدیره دوره پنجم تسهیلات  بانکی اشتغال برای اعضا فراهم کرده است، اظهار داشت: اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال وام به 3 هزار و 500 نفر از اعضای نظام مهندسی ساختمان تعلق گرفت.

وی وام قرض‌الحسنه‌ای برای 835 نفر، بیمه خانواده مهندسان عضو و نیز بیمه تکمیلی این اعضا را گامی برای رفاه حال مهندسان عضو سازمان دانست و گفت: سازمان نظام مهندسی در طول سه سال اخیر رتبه برتر را در بخش ساخت‌وساز و نیز نظارت کیفی در سطح کشور کسب کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم ابلاغیه اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان دوره ششم مازندران که از سوی وزیر راه صادر شد قرائت و به آنان اعطا شد.

انتهای پیام/86006/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول