اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی کشور تاکید کرد

ضرورت توجه به نشر فرهنگ ایثار و شهادت در فضای آموزشی دانشگاه‌ آزاد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت اصلی این ستاد را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و توجه به نشر این فرهنگ در فضای دانشگاهی را مورد تاکید قرار داد.

ضرورت توجه به نشر فرهنگ ایثار و شهادت در فضای آموزشی دانشگاه‌ آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین نصیرزاده عصر امروز در جریان بازدید از دفتر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی و بررسی‌های دوباره در بخش کارکنان، اساتید و دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور اظهار کرد: تلاش بر این است تا مجموعه برنامه‌های ستاد مذکور در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی کشور تدوین و اجرا شود.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ماموریت اصلی ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است، افزود: در مدیریت گذشته دانشگاه آزاد اسلامی شاهد نواقصی بود از این رو ستاد مذکور در گذشته عملکرد موفقی نداشت و نیازمند تغییر ساختار بوده است.

این مسئول تدوین ساختار جدید ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی را نیاز مدیریت جدید برای اجرای مصوبات جدید در حوزه آموزشی و فرهنگی و ... دانست و گفت: توجه به نشر فرهنگ ایثار و شهادت در فضای دانشگاهی بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل جدید در حال تکمیل و ابلاغ به واحدهای سراسر کشور است، اذعان کرد: در حوزه آموزش، تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و توجه به نخبگان ایثارگر و رسیدگی به امور پژوهشی در اولویت قرار دارد.

نصیرزاده به تشکیل کانون‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و ... اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل این کانون‌های علمی‌فرهنگی موجب همدلی جامعه شاهد و ایثارگر می‌شود.

وی اعزام دانشجویان و کارکنان و اساتید ستاد شاهد و ایثارگر به سفرهای زیارتی بصیرتی مانند راهیان نور در هر واحد را از جمله برنامه‌های فرهنگی خواند و افزود: اعتقاد ما بر این است که دانشجویان ستاد شاهد در کنار علم‌افزایی پرچمدار فرهنگ نیز باشند زیرا مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی با دغدغه فرهنگی گام در این عرصه نهاده است.

مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید براینکه پرچم فرهنگی باید در دست دانشجویان شاهد و متدین و ایثارگر باشد، اظهار کرد: این دانشجویان سربازان ولایت هستند که از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردارند و می‌توانند برای نقش‌آفرینی در آینده نظام تاثیرگذار باشند.

وی فعالیت پویا در حوزه‌های علمی و فرهنگی را از برنامه‌های آینده ستاد شاهد و ایثارگر ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا باید همپای دانشگاه‌های دولتی عمل کنیم.

نصیرزاده به استقرار دفاتر ستاد شاهد و ایثارگر در تمام واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در آینده این دفاتر به اداره‌های کل تبدیل شوند.

وی دانشگاه را یکی از حوزه‌های انسان‌سازی خواند و ابراز کرد: ما در دانشگاه دو حوزه علم‌افزایی و معرفت‌زایی داریم که در حوزه نخست باید بنیه علمی دانشجویان را تقویت کنیم و در حوزه معرفت‌افزایی نیز وظیفه انسان‌سازی داریم.

مشاور مدیر کل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، نبود نیروهای اجرایی مفید برای اجرای تصمیمات در حوزه ستاد شاهد و ایثارگران را از جمله نقاط ضعف در مدیریت گذشته عنوان کرد و وجود افراد متعهد به اجرای قوانین جدید در ساختار جدید دانشگاه را یک نیاز اساسی دانست.

وی با بیان اینکه تشکیل کانون‌های فرهنگی، علمی و ورزشی در دانشگاه می‌تواند تکمیل کننده فعالیت‌های دیگر بخش‌های دانشگاه باشد، اظهار کرد: تشکیل این کانون‌ها موازی‌کاری با دیگر بخش‌ها نیست بلکه برای همگرایی و شکوفایی ظرفیت‌های نهفته تشکیل می‌شود.

نصیرزاده به اهداف سفر به گیلان و بازدید از ستادهای واحدهای مختلف در استان اشاره کرد و متذکر شد: گیلان یکی از مناطق با ظرفیت‌های بالاست به طوری که با عضویت بالغ بر 2 هزار و 300 دانشجوی شاهد در منطقه 17، 5.31 درصد دانشجویان شاهد عضو ستاد را به خود اختصاص داده است.

وی نظارت، تقویت و ارتباط کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه 17 با مجموعه بسیج کارکنان را از دیگر اهداف خود در این سفر بیان کرد.

انتهای پیام/84002/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول