اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

فرهنگ جهاد و شهادت با شعار رواج نمی‌یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: وظیفه اصلی مسئولان و مردم نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت در کشور است و این فرهنگ بزرگ در کشور حاکم نخواهد شد مگر در عمل، چون فرهنگ جهاد و شهادت با شعار رواج پیدا نمی‌کند.

فرهنگ جهاد و شهادت با شعار رواج نمی‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده صبح امروز در جمع اعضای هیئت مؤسس مجمع فرزندان شاهد تویسرکان اظهار کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی در جهان برگرفته از خون شهدا است و ضمانت این اقتدار پیمودن راه این بزرگواران است.

وی گفت: وظیفه اصلی مسئولان و مردم نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت در کشور است و این فرهنگ بزرگ در کشور حاکم نخواهد شد مگر در عمل، چون فرهنگ جهاد و شهادت با شعار رواج پیدا نمی‌کند.

امام جمعه تویسرکان افزود: شهیدان ایران اسلامی برای احیای اسلام ناب محمدی جان خود را با پیروی از اباعبدالله‌الحسین(ع) فدا کردند و امروز رسالت ما پیروی از آنان است چون انقلاب اسلامی ما با جان‌نثاری شهدا بیمه شده است.

وی با تأکید بر پیمودن واقعی راه شهدا، شناسایی منش، سیره و هدف شهدا را از ضروریات دانست و ادامه داد: نخستین انگیزه شهدا خدمت در راه اسلام و قرآن و پیروی از ولی فقیه بود که اگر تک تک افراد جامعه در وصیتنامه شهدا حتی نگاهی اجمالی هم بیندازند به وضوح خواهند دید که انتظار شهدا از ما چه بوده است.

ارزنده گفت: شهدا خطاب به خواهران تاکید به حجاب و به برادران تنها نگذاشتن رهبر و برای هردو پیروی از ولی فقیه را توصیه کرده‌اند.

وی خطاب به مسئولان گفت: فقط در حد یک مصوبه چند امتیاز کاغذی برای فرزندان و خانواده شهدا تصویب شده اما عملاً چه برای خانواده شهدا کرده‌ایم؟ آیا امتیاز ورود به دانشگاه می‌تواند جای مهر و محبت و دست نوازش پدر را بر روی سر فرزند پر کند و یا یک امتیاز ظاهری می‌تواند جای فرزند را برای پدر و مادر پر کند و یا همین امتیازها می‌توانند مشکلات یک جانباز قطع نخاع را جبران کنند؟ ما هرچه تلاش هم بکنیم نمی‌توانیم خلأ عدم حضور پدر و یا نقص عضو یک جانباز را پر کنیم.

امام جمعه تویسرکان از اعضای هیئت مؤسس مجمع فرزندان شاهد شهرستان تویسرکان خواست با برنامه‌ریزی‌های دقیق  و تدوین برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت مطالبات خود را در خصوص اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت از مسئولان خواستار شوند نه اینکه درخواست آنان در نامگذاری چند خیابان و کوچه به نام شهدا خلاصه شود.

وی اظهار کرد: مطالبات باید واقعی و دارای پشتوانه اجرایی باشد و تمام دستگاه‌های اجرائی کشور درگیر اجرایی شدن آن شوند

انتهای پیام/89009/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول