اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اردویی و گردشگری سپاه دامغان:

اردوهای راهیان نور ترویج‏دهنده فرهنگ ایثار و شهادت است

خبرگزاری فارس: مسئول اردویی و گردشگری سپاه شهرستان دامغان گفت: هدف از برگزاری اردوهای فرهنگی و مذهبی راهیان نور، تبیین اهداف دفاع مقدس و انتقال و ترویج فرهنگ بسیجی و ایثار و شهادت است.

اردوهای راهیان نور ترویج‏دهنده فرهنگ ایثار و شهادت است

سیدمحمد احمدی در حاشیه اعزام کاروان راهیان نور دانش‏آموزی به مناطق عملیاتی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان بیان داشت: شناخت افکار عمومی دانش‏آموزان پیرامون دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با فلسفه جهاد در راه خدا با توجه به مقتضیات زمان از دیگر اهداف راهیان نور است.

وی افزود: بازدید و آشنایی با مناطق عملیاتی و همچنین فراهم شدن فضاهایی برای الهام‌گیری از رشادت‌ها، شجاعت‌ها، ایثارگری مجاهدان و شهدا و بیان خاطرات و نقش‏آفرینی‌های ایثارگران از دیگر کارکردهای راهیان نور است.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه شهرستان دامغان تصریح کرد: سرزمین‌هایی که دفاع در آنجا به عمل آمد و خون شهدا در روی خاک آنها ریخته شد، بهشت ایران هستند؛ چرا که رزمندگان فقط به خاطر اسلام و مکتب سرخ عاشورا با جان و مقابل دشمن ایستادند و با خونشان این مناطق را آبیاری کردند.

احمدی اشاره کرد: خون شهدا افتخارات زیادی برای ایران خلق کرده و به ما عزت داده است و وجب به وجب مناطق عملیاتی رنگ و بوی شهدا را دارد و جوانان ما باید با دیدن این مناطق، مروری بر زندگی شهدا و رزمندگان دارند و از آنها الگو می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 نفر از معلمان همراه دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور دانش‌آموزی دامغان حضور داشتند، افزود: در این کاروان، برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام محرم و هفته امر به معروف برگزار شد.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه شهرستان دامغان بیان کرد: کاروان اعزامی از مناطق شلمچه، هویزه و شرهانی و فتح‏المبین دیدن کردند. 

احمدی اظهار داشت: دانش‌آموزان با شور و شوق خاصی از این مناطق بازدید می‌کردند و بعد از روایت‌گری با تعجب به این سرزمین می‌نگریستند و با خود می‌اندیشیدند که این شهیدان چه روحیه جهادی داشتند که این گونه جان خود را مقابل گلوله‌های دشمن می‌گذاشتند.

انتهای پیام/74007/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول