اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نیروی زمینی سپاه:

احترام به پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت احترام به ارزش‌هاست

خبرگزاری فارس: جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نکوداشت پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و احترام به آنها نکوداشت ارزش‌های نظام انقلاب اسلامی است.

احترام به پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت احترام به ارزش‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار عبدالله عراقی پنج‌شنبه شب در سیزدهمین همایش پیشکسوتان ایثار و شهادت استان همدان در مجتمع فرهنگی انصار، از پیشکسوتان این عرصه با عنوان سرمایه‌های مهم کشور و نظام یاد کرد و افزود: هرگونه خطا در رفتار و گفتار این افراد می‌تواند امنیت ملی کشور را به خطر بیندازد.

وی با اشاره به کم لطفی‌ها و مشکلات پیش روی پیشکسوتان تصریح کرد: این مشکلات هیچ گاه ما را از هدف والای خود و پیمان با شهدا دور نخواهد کرد.

جانشین نیروی زمینی سپاه امنیت و سلامتی را دو نعمت مغفول در دنیا بیان کرد و گفت: هدف از شکل‌گیری اجتماع بشر تأمین امنیت انسان بوده تا زندگی خود را تأمین کند.

وی اضافه کرد: مردم برای به دست آوردن امنیت بخشی از اختیارات خود را به صورت داوطلبانه در اختیار حکومت و دولت قرار داده و در مقابل امنیت را از آنها انتظار دارند.

عراقی سرزمین، ملت و حاکمیت و اقتدار را از مؤلفه‌های اصلی وجود دولت بیان کرد و اظهار داشت: هر دولتی باید امنیت را در کشور خود تأمین کند زیرا هر زمانی که سرزمین، ملت و اقتدار مرکزی یک دولت خدشه‌دار شود امنیت نیز به خطر خواهد افتاد.

وی با اشاره به حوادث سال 88 خاطرنشان کرد: در آن سال گروهی با هر عنوانی اقتدار نظام را دچار خدشه کردند و حکومت نیز با اختیاراتی که از سوی مردم داشت توسط نیروهای مردمی و نیروهای متولی بدون سلاح این فتنه‌ها را خاموش کرد.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران، نیروهای مسلح، اقتصاد، مقبولیت و مشروعیت نظام، مدارای قومی و مذهبی، منابع حساس ملی و سرمایه‌های اجتماعی را شش مؤلفه مهم امنیت عنوان کرد و گفت: تأمین اقتصادی نیاز کشور است و اگر دچار خدشه شود امنیت ملی نیز به خطر خواهد افتاد.

وی با تأکید بر تلاش برای بالا بردن مقبولیت نظام اظهار داشت: کمک به افراد جامعه و رفع نیازهای مردم به افزایش مقبولیت نظام کمک خواهد کرد.

عراقی با اشاره به وجود اقوام و مذاهب مختلف در کشور گفت: همه این افراد دارای احترام بوده و در سرزمین بزرگ و در قالب انقلاب اسلامی زندگی می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر وجود اقوام و مذاهب را در کشور مدیریت نکنیم خود این اقوام می‌توانند یک تهدید شوند.

جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه نباید محدود فکر کرد، گفت: امروزه نسل جوان دارای افکار و ایده‌های نو هستند و باید با احترام به آنها و تحمل سلیقه‌ها به آنان میدان داده شود.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین (ع) نیز راه رسیدن به شهدا را در تحمل سختی‌ها دانست و گفت: طی کردن راه طولانی فقط با تحمل و صبر کوتاه می‌شود.

سردار مظاهر مجیدی با اشاره به وجود 4 هزار و 369 شهید لشگر 32 انصارالحسین(ع) در دوران دفاع مقدس افزود: از این تعداد شهید، 832 شهید کادر، 801 شهید سرباز وظیفه و 2 هزار و 738 شهید بسیجی بودند.

انتهای پیام/2499/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول