اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت:

بحث عدم تطبیق قوانین صدور شناسنامه خودرو در حال بررسی است

خبرگزاری فارس: دادستان جیرفت گفت: بحث عدم تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی با آیین‌نامه هیئت وزیران در زمینه صدور سند مالکیت خودرو حال بررسی است و امیدواریم، هرچه‌ سریع‌تر حل و فصل شود.

بحث عدم تطبیق قوانین صدور شناسنامه خودرو در حال بررسی است

مجید رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: هیئت وزیران در جلسه 15 مرداد ماه سال جاری بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های دادگستری، کشور و نیروی انتظامی و به استناد تبصره دو ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389 آیین‌نامه آن را تصویب و در روزنامه رسمی منتشر کرد.

وی با تأکید بر اینکه ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با قانون مغایرت جدی دارد، افزود: بر این اساس، دارندگان وسایل نقلیه یا نماینده قانونی آنان مکلف هستند، قبل از هرگونه نقل و انتقال وسیله نقلیه در دفاتر اسناد رسمی ابتدا با در دست داشتن مدارک مالکیت وسیله نقلیه به اداره‌های راهنمایی و رانندگی و یا مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

رستمی تصریح کرد: همچنین طبق ماده چهار این آیین‌نامه در اجرای ماده 29 قانون مقرر داشته است، دفا‌تر اسناد رسمی مجاز به صدور سند نقل و انتقال وسیله نقلیه قبل از مراجعه دارندگان وسایل نقلیه به اداره‌های راهنمایی و رانندگی و یا مراکز تعویض پلاک نیستند. 

وی همچنین با بیان اینکه این ماده نیز با قانون مغایرت دارد، عنوان کرد: طبق ماده 1287 قانون مدنی سند رسمی، سندی است که در یکی از دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد، بنابراین شناسنامه صادره از سوی راهنمایی و رانندگی سند رسمی محسوب نمی‌شود.

وی با تأکید براینکه از همان ابتدا هنگام مراجعه سردفتران اسناد رسمی نظر خود را در این زمینه با صراحت اعلام کرده‌ام، ابراز داشت: بحث عدم تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی با آیین‌نامه هیئت وزیران در حال بررسی است و امیدواریم، هرچه‌ سریع‌تر حل و فصل شود.

انتهای پیام/80001/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول